قديم 13-08-2009, 05:40 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو الافاده من ذو الخبره فى الاوكتافيا عايز اعرف الموتور عايز عمره ولا لا لاحسن انا واقع فى مشكله كبيره جدا

اسوء حاجه تضر العربيه انك تمشي بيها و لمبه الزيت منوره
لما تبص في التابلوه وتلاقي اللمبه منوره و العربيه شغاله توقف العربيه فورااااااااا
اوعي تمشي بالعربيه و اللمبه منوره
ممكن فعلا تكون طلمبه الزيت فيها حاجه و معني انك تمشي باللمبه كده منوره يبقي بتقضي علي الموتور كله.
ربنا يستر و تكون ساعه الزيت هيا اللي بايظه
لكن في الحاله دي و مع كميه الزيت الموجوده في الموتور لو مكنش بينقص يبقي وش السلندر حيحتاج شغل
تروح لميكانيكي فورا ما تستناش و ما تمشيش بالعربيه و تنزل الزيت دا كله و الفلتر تغيره و حط زيت جديد حتي لو زيت عادي مش سوبر و شوف اللمبه حتطفي ولا لاء
و راجع علي ساعه الزيت و ان شاء الله تطلع حاجه بسيطه

حـازم خـضـر