قديم 11-08-2009, 06:36 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ارجو الافاده من ذو الخبره فى الاوكتافيا عايز اعرف الموتور عايز عمره ولا لا لاحسن انا واقع فى مشكله كبيره جدا

هو حضرتك ودت يت من غير ما تشوف مقاس اليت بيشير لعلامه النقصان و قمت مزود على كلام اللمبه و اكيد فى الحاله بتاعتك دى اللبه كان هيسه ولا حاجه و انت زودت الزيت زياده ع اللزو قوى و بالالى الزيت ابتدى يدور على اى كان يخرج نه و اوله كان الشكان

الحل
فيها من الزيت اللى فيها ده كله و بعد كده حط الكيه المطلوبه و هيه غالبا بتاخد 4و نصف بدون فيلتر

و امشى بها لو اللمبه نورت اكشف و شوف الزيت ناقص ولا لآ لو ناقص يبقى الموتور محتاج عمره لو مش ناقص يبقى فى سلكه ملمسه و مخليه اللمبه تنور معاك

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات