قديم 12-12-2009, 12:12 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاج مساعدتكم بجد .. لانى اتخنقت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

برده البروتون أو الجين 2 سعر اعادة بيعها أنيل من اللوجان !

أنا ح أتجنن من حكاية سعر اعادة البيع ! الواحد بيشترى سياره و نفسه تعيش معاه 10 سنين على الآقل !

يبقى سعر اعادة ايه بأه ؟ يعنى مش فى مصر ان الواحد يغير سيارته كل سنه أو ثلاثه حتى !

و بعدين المتحكم الآكبر فى سعر اعادة البيع هو حالة السياره وقت البيع ! و لابد حتمآ ح يكون أقل من ثمن

الشراء ! يعنى هيه الناس فاكره انها تشترى سياره و تركبها و تعمل بيها البدع و بعدين تبيعها و تسترد فلوسها

أو تكسب فيها كمان ؟؟؟؟ كلام غير منطقى ! و أعتقد لو فضلتم على المبدأ ده ! ح تنتظروا كتييييييييييير !

Dr. Bolbolan
الموضوع يا دكتور ببساطة إن الناس عايزة العربية تبقى مخزن للثرة بمعنى زيها زى الدهب
و لو فى أى وقت الواحد إتزنق فى فلوس يقدر يبيع العربية و يفك زنقته و لذلك الناس بتدور على سعر إعادة البيع

لكن فى الأساس كلنا بنشترى العربية علشان (نقنيها زى ما بيقولوا بالبلدى) يعنى فكرة البيع دى بتبقى مش فى الحسبان

و لو إن الموديلات الجديدة إللى بتنزل كل سنة ممكن تخلى دماغ الواحد يتلحس و يبقى عايز يغير لمجرد التغيير و عشان يبقى Up To date