قديم 22-09-2012, 05:12 PM
amor777 amor777 غير متواجد حالياً

amor777 will become famous soon enoughamor777 will become famous soon enough
افتراضي أيهما تفضل ولماذا (سؤال اجباري لازم تخش ترد وبـ 30 درجة كمان) اللوجان مانيوال ولا اوتو

انا كنت ناويت اني اجيب لوجان مانيوال 2013 وان شاء الله هحجز من التوكيل الشهر الجي (معلومة انا ابيض في السواقة بس ناوي اتعلم كويس الفترة الجاية دي ان شاء الله) بس واحد صاحبي ربنا يسامحه قعد يلعب في دماغي وقالي يا بني هات الاوتوماتيك احسن مش مهم فرق 7000 جنيه بس بجد الفرق يستاهل المانيوال سواقتها رخمه جدا خاصة في الزحمة وهتقرفك وانا طبعا عمري ما جربت سواقه المانيوال قالي الاوتو اسهل بكتير وهتريحك جدا الصراحة وانا من ساعتها دماغي عماله تلعب في الوتو (معلومة تانيه انا لو فكرت اجيب الاوتو هتزنق جامد جدا وهستلف عشان ادبر ال 7 الاف دول لاني هجيبها كاش)
كده الحدوتة خلصت نيجي بقي للسؤال الاجباري الي بـ 30 درجة
ايهما تفضل ولماذا اللوجان المانيوال ولا اللوجان الاوتوماتيك من حيث :
1- فرق المبلغ (7000) فعلا يستاهل اني اضغط نفسي واخليها اوتو
2- الحجز والتسليم من التوكيل شوفت واحد بيشتكي انه عجز من ساعه ما حجز الاوتو ولسه مستلمهاش لحد دلوقتي واعرف ان المانيوال تسليمها اسرع
3- فيه مشاكل في فتيس الاوتو واجيب مانيوال واخليني في المضمون ولا اللوجان الاوتو تمام ومفهاش مشاكل
4- فعلا سواقة المانيوال بشعة كده في الزحمة خاصة اني معرفش اي حاجه عن السواقة واخليني في الاوتو احسن ولا الاحسن لي اتعلم سواقه المانيوال عشان اتأسس صح ولا ممكن اخرب المانيوال بغيارات غلط لان طبعا في احتمال اغلط في الغيارات وانا بسوقها
5- انا ناوي اجيبها واخليها معايا يعني بالقليل 7 سنين فانهي الاحسن عشان تعيش معايا
شفتوا سؤال سهل ازاي ياريت يا جماعة كل اللي عنده معلومة ميبخلش بيها وهنشوف بقي مين هيجيب الدرجة النهائية ويحله كله...