قديم 07-11-2012, 04:28 AM
الصورة الرمزية خالد الجوكر
خالد الجوكر خالد الجوكر غير متواجد حالياً

خالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of lightخالد الجوكر is a glorious beacon of light
افتراضي رد: ماهو اليوم الذى تعطلت فية سيارتك ولن تنساه؟

السلام عليكم اولاً

ثانياً انا حصلى مواقف كتير جداً محرجه مع عربيتى الغاليه ال504

بس ده يعنى اكتر حاجه لما بفتكرها بضحك جداً

يوم فرح واحد صاحبى قولت اروح اوجب معاه ومكنش فيه ف الزفه غير 3 عربيات بعربيتى وكملت انو ركب معايا بنات
وانا طالع وحاطط ايدى على قلبى لأنى عارف ان الكربراتير تعبان وبيشرق مع السخونيه ازاى معرفش
المهم انا ماشى ع طريق ومشغل الكاسيت والحياه جميله
روحنا الاستوديو واتصور وخدنا ومشينا وبردو الحياه جميله
الطريق وقف الحياه مش جميله واحنا ف الصيف
وهنا بدأت قلقى العربيه وقفت منى اكتى من خمس مرات ف الشرقه وانا احط ايدى ع المارش مش اسيبه لازم ادور مش ينفع تقف ع طريق ومعايا بنات لغايه ما دخلنا وسط البلد ووقفت خالص وسيلت بنزين من الكربراتير
نزلت البنات وانا ف قمه الاحراج وفضل معايا واحد صاحبى والعريس كان طار اصلاً
فتحت الكبوت وبدور هوبا الكربراتير ولع انزل يلا طفى يلا محدش لحقها غيرى بواسطه النفخ واللى معايا واقف بعيد ميت من الضحك
اتصلت ع الميكانيكى جه وعملها وقالى امشى بيها ف الحديد ولا هيحصلها حاجه تانى وروح وكمل الزفه قولت ماشى
المهم انا رايح ع الفرح بتصل ع الواد لقيته لسه ف الزفه وقمت لاضم معاه بس كنت انا وصاحبى بس بقا
ماشيين ورجعنا من نفس الشارع اللى عطلت فيه وولعت و ف نفس المكان والله العظيم قامت واقفه تانى
قولت اعمل محاوله بأنى ادور تانى وانا فاتح الكبوت النار قامت ماسكه تانى وألاقى البيه اللى معايا ماسك ازازه فاضيه وبيضرب بيها النار ازاى مش عارف
طفيتها تانى مره وسبتها ومتصلتش بحد تانى بتاع تلت ساعه كده لما مؤشر الحراره نزل شويه قولت لصاحبى انا هدور قالى استنا انا هقف ف الشارع اللى جنبك ده لو دارت خير وبركه لكن لو ولعت تانى مش هتشوفنى ف الشارع المهم انا عارف انها هتدور ماهى هديت شويه من الحراره وهيه اساساً بتعانى من الحراره
دارت الحمد لله جرى اقفل الكبوت هوب نط ف العربيه هات الاول وفرك ف الشارع وطيران ع الجراش معدش فيها مشى بيها تانى
رحت ع الجراش وقمت داخل بضهرى ع الركنه على طووووول وداخل طاير وكنت هشيل 3 عربيات ف ضهرى بس ربنا ستر المهم وقفتها الحمد لله وطلعت منها واحنا ميتين على روحنا من الضحك انا وصاحبى جرينا ع الفرح لحقناه الحمد لله بس حصل مشكله تانيه ف الفرح وهوب لقينا العريس بينط من ع الكراسى وهابش ف واحد ومعوره ف رجله
والمواضيع دى كلها بتاعت العربيه حصلت ف اقل من ساعتين او تلاته بالكتير
الحمد لله يعنى الموضوع عدى على خير وعايز اقولكو من بعد الموقف ده مطلعتش الا على بتاع الردياتير غيرته وركبت واحد نحاسى وتانى مشوار للميكانيكى كشفت ع الكربراتير وغيرله جوانات وغسله وكده وقشطه يعنى

دلوقتى اخش بيها ف اى حته ولا يهمنى الهوا تدخل وتخمس وتفحط ولا الجنووووود

واسف انا طولت عليكو ودى كانت احدى المواقف اللى حصلتلى من المحروسه