قديم 19-01-2011, 07:12 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل انت راض عن سيارتك الحالية ؟

الحمد لله راض و بحمد ربنا على نعمته
التغيير بالنسبه ليا بيكون مرتبط بشويه عوامل ...يمكن فيها تعارض ..
ازاي
مبدئيا ... طبيعه شغلي بتخليني اتحرك بالعربيه كتير لاماكن بعيده زي المدن الجديده
وبالتالي يهمني تكون العربيه بحاله كويسه و بهتم بالصيانه في مواعيدها في التوكيل رغم ان العداد عدى ال 100 الف ... وخرجت من الضمان ...
لكن بقول اضمن و احسن

ولأن مشاويري متغيره و بروح اماكن كتير فبالتالي مليش خط سير محدد ... وكتير بمشي في شوارع مش متسفلته كويس اومتربه ..وانزل واركب فالصالون كمان يترب ويتعفر والدواسه تتطين ... فدايما العربيه من جوه متربه .. مش كل يوم حقعد ساعه في المحطه اغسل الصالون ..
دا غير ان البرابريز عندي مليان شروخ بالعبيط .. تابلوه العربيه مليان ورق الدكتور خالد بتاع تصليح الازاز .. كل شويه الاقي زلطه نطت لي في وشي تشرخ لي حته في الازاز ...
وبالتالي مبفكرش اني اجيب عربيه فخمه اوي او غاليه .. علشان مزعلش عليها لو اتجرحت و لا الصالون اتبقع ... ولا البرابريز شرخ ...
فالتغيير بالنسبالي بيكون علشان اجدد العربيه ... فبحاول اني كل 4 او 5 سنين او 100 - 120 الف اجدد ...
مش شرط اجيب عربيه افخم او اغلا كتير او اكبر ... لكن الاهم انها تكون زيرو .. و بنت حلال (مناسبه لاحتياجاتي)

و دا طبعا مرتبط بالسيوله و الحاله الاقتصاديه
والوضع اليومين دول مش مشجع خالص على التغيير
فانا كده كده .... راضي و زياده .. وربنا يديمها علينا نعمه

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &