قديم 07-03-2011, 04:42 PM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of
تقرير فك ماتور و عمل طقم شنبر متابعه يوم بيوم

بسم الله الرحمن الرحيم

الموضوع باختصار اني ان شاء الله تعالي داخل علي فك الماتور وعمل طقم شنبر له وذلك لاول مره

فقولت اعمل موضوع فيه اكتب تساؤلاتي و كل يوم بيحصل ايه

حاله السياره :

فيات 131 الماني موديل 1979 موتور 1600 سي سي اتنين كامه

الزيت بينقص( تقريبا نص لتر او ثلاث ارباع لتر كل 1000 كيلو ) وفيه بخر من الفايظ وبس مفيش دخان من الشكمان

الميكانيكي قال لي ان مصنعيه طقم الشنبر 400 جنيه فهل لو وصلتهم ل 300 معاه او 350 المصنعيه كده كويسة ( الميكانيكي مشهود له )

فيه مهندس شغال فى الشركه ماسك سيارات الشركه معايا قال لى قبل ما تفك الماتور بالكامل راجع على جلد الصبابات الاول لانه ممكن يكون السبب فى حالتك فهل كلامه يؤخذ به؟

عاوز اغير الشكمان فهل اروح اغيرة دلوقت ولا بعد ما الموتور يركب اروح اغيره؟

عاوز اغير الكاوتش فهل يتغير دلوقتي ولا بعد الميكانيكي ؟

هل طقم الشنبر يلزم ان الماتور كله يطلع بره ولا بيتعمل والماتور فى العربية ؟

سمعت كلام ان بعمل طقم الشنبر اننا كده بنحكم الماتور من فوق ولازم بيقي محكوم من تحت برضه فاذاي بيتحكم من تحت وهل يجوز انه يكون اصلا محكوم من تحت ؟

وبالنسبة للاعضاء اللى من الشرقية عاوز اعرف انهي ميكانيكي احسن

عادل الفلاح

سمير رسلان

انا اتعاملت مع ده واتعاملت مع ده بس اكتر واحد متعامل معاه عادل الفلاح لان ابويا كان بيتعامل معاه ومصنعيه عادل الفلاح زي ما قولت 400 جنيه

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 06-02-2014 الساعة 11:29 AM