قديم 25-10-2013, 09:29 PM
weLLoo weLLoo غير متواجد حالياً

weLLoo is on a distinguished road
افتراضي الى كل متخصصى او مالكى أوبل فيكترا 95

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
دى أول مشاركة ليا في هذا المنتدى الرائع وأتمنى من الأخوة الأفاضل مساعدتى في هذا الموضوع
أريد أن أشترى سياره وهى ستكون أول سياره أشتريها في حياتى يوجد أمامى سياره أوبل فيكترا موديل 1995 اوتوماتيك - زجاج كهرباء بتاعت واحد معرفه السياره بصراحه حالتها العامه مش قد كده فا أنا هأقولكم على اللى فيها وانتم تقولولى ايه رأيكم
أولاً لا يوجد بها خبطات من الخارج لكن تحتاج الى سمكره ودوكو للنظافة (لونها أسود) كما تحتاج الى بعض الإكسسوارات من الخارج زى فانوس شبوره + 2 مرايه اعتقد ممكن تحتاج اكصدام امامى
ثانياً الصالون يحتاج الى تظبيط تتشد عند سروجى لأن الكراسى بها الكثير من القطوعات في الفرش
ثالثاً الموتور زى مانا قلت العربيه اوتوماتيك صاحبها بيقولى في مشكله في الفتيس انا بصراحه مافهمتش منه لكن هاقول اللى هو قالهولى يمكن انتم تفهمو بحكم خبرتكم هو بيقولى زيت الفتيس بيبقى في حاجه تقريبا اسمها سربنتينه مسئوله عنه فادى فيها مشكله بتخلى الزيت يدخل على المياه في الرادياتير وان دى ممكن تتحل ب 200 ج غير كده بيقولى الموتور مافيهوش حاجه عموما دى كانت معاينه مبدئية منى انا يعنى لسه مفيش سمكرى او ميكانيكى شافها لكن هو بيقولى ان الأساسيات سليمه وهو طالب فيها 25000 ج قابله للتفاوض
عايز اعرف منكم اذا تكرمتم بس بسرعه رأيكم ايه فيها انا شايف من الآخر انها عايزه تتشد وايه رأيكم في السعر ده وممكن تصرف معايا قد كحد أقصى لو انا حبيت اشدها شده محترمه وآسف للإطاله