قديم 23-12-2009, 08:44 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لو الموتور خفيف ممكن اشتغل بيه قد ايه

زى ماقال الدكتور خفيف ديه بتفرق من حالة للتانية بس على كلام الميكانيكى لو خفيف شوية مفيش مشكلة تمشى بيه على كده لحد ما تتمكن فى السواقة وتشوف عاوز تعمل ايه فى العربية متقلقش يعنى انا لى صاحب مشى سنتين بماتور 128 خفيف جددداً ومش مشى كمان ده كان بيجرى وصاحب تانى قعد سنتين تلاتة برضو بريجاتا موتورها عايز عمرة كاملة وبرضو كان بيتعامل مع العربية بعنف وبيعمل بيها فى اليوم اكتر من 100 كم بس الحق يتقال بتاع الريجاتا ده الموتور بتاعة منفعش تانى
فباختصار مفيش مشكلة انك تمشى بيها شهور ومن غير قرص جامد طبعاً وممكن تقيس كبس الموتور علشان تبقى متابع حالتة بشكل اكثر دقة وبرضو تغيير طقم الشنبر مش عمرة بالمعنى فمتقلقش منها برضو غير طقم الشنبر والجوانات وهتحس بفرق اداء ايجابى فى الموتور ومش هتبقى فتحت على نفسك فتحه برضو

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش