قديم 19-11-2009, 11:23 AM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل اللي نفسه في حاجة عن اللوجان يدخل هنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yassin samir مشاهدة المشاركة

انا كنت اعرف مكانيكى سيارات فقالى ان مواتير اروبا الشرقيه غير معمره لانها لازم تعمالها عمره كل فتره قليله عكس المواتير الكورى معمره الى حد ما اما بالنسبه لباقى السياره من حيث العفسه و الوسع و جسم السياره فاللوجان اجمد بكتير من الانوس و الفريناو كمان مافيش مواتير استيراد للوجان عكس الانوس وكمان صيانه اللوجان صعبه عند اى مكانيكى و احتمال اسعار قطع الغيار تغلى بعد من الناس تشترى العربيه والمهم فى الموضوع سعر اعاده البيع لللوجان
فاكرين الاوبل فكترا لما نزلت فى 1994 كانت عربيه جامده اوى لكن دلوقتى تعال بيعها مش هتالقى حد يشتريها منك وسعرها نزل جامد اوى وصلت 34 الف
طبعا سعر العربية الاوبل لازم ينزل دي موديل 94 يعني شغالة بقالها 15 سنة لازم طبعااا ينزل للسعر دة وموضوع الوجان دة ليها قطعغيار استيراد ومواتير استيراد وكل حاجة في فيصل وبورسعيد وماكن كتيرة