قديم 13-01-2014, 10:20 PM
medo_nice medo_nice غير متواجد حالياً

medo_nice will become famous soon enough
حصرى كل شئ عن سيارات اسبيرانزا CHERY SPERANZA M11 , M12

اسمي محمد اول موضوع لي في المنتدي الجميل والجامد ده
الفكرة هنا اني عاوز الاعضاء الكرام مالكي ام 11 أو ام 12 من موديل 2010 حتي 2014 تكتب كل شئ عن العربيتين من خلال تجربتهم للسيارة سواء ايجابيات او سالبية علشان اللي هيجيب عربية من اي نوع من الاثنين يقدر يحصل علي اكبر كم من المعلومات من الناس اللي راكبه وبلاش نعتمد علي اراء اصحاب معارض البيع لانهم من الاخر بيخدو عمولة بيع علي العربيات اللي بيبعوها وخصم علي كمية العربيات اللي بتتسحب من التوكيل
وبالتالي لو غبور عرض نسبة خصم كبيرة علي صاحب المعرض علي طول صاحب المعرض بيغري البياعين اللي عنده بعمولة حلوه لو سوقوا العربية كويسين وبالتالي هقنع المشترين بالعربية ده اكتر من اي عربية تانية علشان عمولتي فيها اكتر من السيارات التانية وده كلام منطقي جدا
يعني بتوع المصرية كانو بيقولو شعر في ام 11 و ام 12 لما قلة شوية ونزلت ايمجراند واكيد عملتهم امتر وخصم السعر من غبور لصاحب المصرية اكتر من ابو الفتوح بداء البياعين يقولو ان الايمجراند احسن بكتير من اسبرانزا ووكيل قوي وسمعته عالية عن ابو الفتوح وبلاش تدخل في حاجة مش مضمونة عكس كلمهم قبل ما تنزل ايمجراند وتوافر الاسبرانزا ام 12 و 11
وده حصل معايا منهم شخصيا شكرو اوي في الايمجراند وقالو ان اسبرانزا مش حلوه وقطع غيار قليلة وخدمة التوكيل سيئة
مع العلم انهم بيقولو علي التيجو الشكل الجديد 2014 رهيبة وتوكيل ابو الفتوح غني عن التعريف وده كان كلام لمشتري في المصرية حصل بامانة الله امام عيني وسمعته بودني والله علي ما اقوله شهيد - لذلك انا سئلت ناس كتير معاهم ام 11 و 12 ونفسي احصل علي معلومات اكتر بس من مالكي العربيتين لانهم افضل مصدر للمعلومات عن اي حد تاني
وانا هبداء بنفسي واحط كل المعلومات اللي حصلت عليها ولو ان شاء الله اتوفقت واشتريت اي وحده منهم هكون من الاعضاء الدائمين علي الموضوع ده واكتب كل حاجة بشوفها او بتقبليني في العربية بأمانة سواء سلبية او ايجابية علشان اساعد اي حد ناوي يشتريها او بيقارن بينها وبين اي نوع اخر - واعتقد ان ده هو المساعدة الحقيقية وعمل لوجه الله تعالي مش لاصالح توكيل معين ولا معرض معين

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 29-01-2014 الساعة 04:41 PM سبب آخر: توضيح العنوان