قديم 16-03-2010, 12:11 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future
افتراضي رد: لو نويت تنزل سوق السيارات لازم تدخل هنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.dbs مشاهدة المشاركة

طب يا جماعه انا عايز اشترى عربيه و دايخ بقالي 3 شهور ومعايا 30 الف و عايز عربيه كويسه اعمل ايه؟

قدامي الفا روميو على 35 الف و الناس كلها مخوفانى منها مع انى بحترم هذه الماركه جدا

أنا بصراحة أحترم الالفا روميو جدا جداو معجب جدا بـالـ 156 تحديدا بس للاسف ماركبتش الفا روميو قبل كده خالص و حتي ما ليش معارف اشتروها ،، بس من السمع انا اعرف ان قطع غيارها غالية و في بعض الموديلات مش بيبقي موجودة ،،،

و اعتقد انه لو ببساطة تقدر تروح لمحلات قطع الغيار و تستشف الاسعار ما بين الميكانيكا و العفشة و البودي (فوانيس و شبكة و مرايات ،،،، ) تبقي قطعت باب الحيرة و بتتكلم علي ارض صلبة ، و كمان مافيش مانع تروح الحرفيين او عزبة شلبي للاستفسار عن وجود قطع غيار استيراد لها من عدمه و برضه تعرف اسعارها ،،، يبقي بكده انت لميت فكرة عامة عن العربية ،،،

أما عن مبلغ 30 الف فهو مبلغ جيد و الاختيارات كثير ، ممكن اكسنت 1300 و ممكن متسوبيشي 90 - 91 عيون صفية و ممكن جولف 2 87 و ممكن اكسيل 1500 94 95 و ممكن هوندا سيفيك 86 - 88 و ممكن تمبرا "ده لو انت ميال للذوق الايطالي و عاوز فيات" و ممكن كيا برايد سيدان 98 و ممكن حاجات ثانية كثيرة كلها جيدة و الموضوع علي حسب ذوق سيادتك و احتياجك للسيارة و مصاريف ما بعد الشراء.

و تمنياتي بالتوفيق ،،،،

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون