قديم 18-11-2014, 09:20 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اشتريت عربية فيات 128 والميكانيكى قاللى

أولاً الف مبروك على العربية, ربنا يديك خيرها و يحميك من شرها و يبارك لك فيها.

و آسف إن الرد متأخر شوية, لسه شايف الموضوع دلوقتى

مبدئياً غير الميكانيكى ده
إسأل جيرانك (و يفضل لو حد فيهم سواق تاكسى) فين الصنايعية اللى بيتعامل معاهم و يكون عندهم أمانه و بيفهموا فى الشغل صح و أسعارهم فى الحنين.
الميكانيكى اللى إنت رحتله عاوز يعمل عليك شغل بنسبة 9999% و عاوز يفتح المكنه علشان يلهف له مبلغ و قدرة بدون أى لازمه.

حضرتك ممكن توضح سكن حضرتك فين, و الناس هنا هتدلك على أفضل صنايعية قريبين ليك.

تغيير سير التقسيمة و الفلاتر و .... كلام فاضى بالنسباله, آخرة هياخد 50 ج و يبقى مروشلك العربية تماااااام
بس هو عاوز يفتح شغل و خلاص و موقف ضبط العربية كلها على فتح الموتور. طبعاً فتح الموتور مش عبط, لازم يكون فيه مشكله كبيرة لاقدر الله علشان يتفتح. مش علشان أغير سير تقسيمة و لا بوش كرنك (زى ما الباشا بيقول) - أدام العربية ماشية تمام ولا تيجى جنب الموتور نهاااااائى.

أعانك الله