قديم 13-10-2010, 02:13 AM
mohamedkamel8677 mohamedkamel8677 غير متواجد حالياً
من انا؟: ana da2mn barkb vw tdi
التخصص العملى: free
هواياتي: cars

mohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the roughmohamedkamel8677 is a jewel in the rough
افتراضي رد: من سيقدم على شراء الفئة C الجديده .... لحظه من فضلك لتتعرف على السياره جيدا

مع احترامى لكل مٌلاك المرسيدس و البى ام و انا شخصيا املك واحدة بى ام ٥٢٥ لكن احب اضيف حاجة ان كل العربيات الدفع الخلفى على التلج و لا تسوى جنية و مفيهاش ذرة أمان و مش على الثلج بس لا حتى لو الطريق مبلل او تحت المطر .. و الصورة المعروضة للمرسيدس على الثلج فأنا اتحدى لو كانت العربية دى مشيت مترين من غير ماتلف حوالين نفسها و تقدرو تدخلوا على اليوتيوب و شوفوا المرسيدس او البى ام على الثلج و دة السبب اللى خلانى عملت زى كل الاوروبين و جبت واحدة باسات عشان جر امامى لاستعمالها فى الشتاء
اما بالنسبة لمحركات المرسيدس احب اوضح نقطة مهمة جدا من حق كل شركة تعلن عن عربيتها و مواصفاتها و امكانيتها زى ما تحب لكن التجربة العملية على ارض الواقع هيا صاحبة الكلمة الاولى و الاخيرة و انا هنا بشتغل فى مجال من مجالات السيارات و شفت منهم بعدد شعر راسى احب اقول ان محركات مرسيدس من اول سنة ١٩٩٨ رديئة جدا جدا كجودة و تكنولوجيا ودة بعد اندماجها مع شركة كرايسلر و اصبحت مرسيدس تضع محركات كرايسلر فى سيارتها فظهرت نفس العيوب الموجودة فى كرايسلر زى عيوب الانجيكتور و الحساسات و وش السلندر اللى دايما يضرب و طلمبات الحقن و الفتيس الاتوماتك ووووووو .. لو عاوز تركب مرسيدس خلى اخرك ٩٧ لو انت عاوز الاصلى.. و شكرا