الموضوع: شنيور
قديم 24-07-2016, 02:26 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي شنيور

يا جماعة الخير اولا وحشتنونى بقالى سنة ونص مش دخلت المنتدى..... مش عارف الناس القدام العسل لسة هنا ولا ايه..

بختصار انا عوز اشترى شنيور للاستخدام المنزلى فى الاساس ويكون بقدرة كويسة من 550 ولحد 750 وات,,, هستخدم الشنيور فى العربية كمان لان لظروف صحية مش بقدر افك كثير من صواميل الكاوتش ومسامير العربية. فممكن اضع لقم للشنيور واستخدمة كمفك فهو جزء من العدة للسيارة

مش عاوز حاجة غالية. وحاصر نفسى بين جبهتين.

1- شنيور بوش اصلى ولكن صناعة صينى 550 وات

2- شنيور صينى اى ماركة. ممكن يكون اعلى فى الوات يعنى 650 ولحد 750 وات.

الحيرة بين ان الشنيور البوش أبو 300 جنية وقدرته اقل ومفهوش بكرة للتحكم فى السرعة والتحكم بيكون بقوة الضغطة على ور التشغيل مش عن طريق بكرة... وطبعا الاعلى فى الشنيور البوش اغلى لانه بيجى روسى فاقل حاجة بعد 300 جنية هو 670 جنية. يعنى مفبش حاجة وسط يا 300 جنية للشنيور البوش الصينى يا 670 جنية للروسى.

اما الصينى فحدث ولا حرج. عشرات الانواع مثل سكيل - و ابت كروان - بلاد اند ديكر - ويما التركى - انجيكوا - واصناف اخرى كثيرة.. طبعا ب 300 جنية او ازيد شوية ممكن تجيب 650 وات ببكرة تحكم فى السرعة ولكن الجودة كان الله بها اعلم...

يا هل ترى حد جرب حاجة صينى وطلعت كويس ولا اخلينى فى البوش الصينى اللى امكانياته متواضعة...

حد ممكن يرشح لى ماركة صينى كويسة او ماركة ثانية تعيش وتكون قوية

طولت عليكم شكرا