قديم 28-04-2011, 04:49 PM
الصورة الرمزية كومندا
كومندا كومندا غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: بروفسير فى حتى
هواياتي: النت والسيارات

كومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond reputeكومندا has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لماذا لا تنتج سياره فى مصر حتى الان والى متى

اقولك انا يا شيخ طارق زمان مش زمان اوى يعنى الحراميه اللى كانوا ماسكين البلد كان فكرهم ازاى ياخدوا بس فكان عندنا مصنع كبير بينتج العربيات اسمه شركة النصر للسيارت وطبعا انته سيد العارفين دى كانت بتجمع العربيات الفيات والشاهين واتوبيسات وتريلات كمان بس طبعا الحرميه مكنوش فاضين يجددوا منتجات الشركه ويجيبوا توكيلات جديده ليها فالشركه انهارت وادينت وفلست حسب كلمهم اللى انا مش مصدقه لان لاخر لحظه الشركه اشتغلتها كانت الشاهين مطلوبه
نيجى بقا لنوع تانى من الحرميه اللى هما اصحاب توكيلات العربيات اللى بيجيبوا توكيلات من الصين وكوريا والهند ويخدوا مكسب فى العربيه اد كده بدليل الوجان المغربى للى كانت نازله ب37 الف وبقدرة قادر نزلة ب56 الف بعد ضغط بعض توكيلات العربيات على توكلها انه يرفع السعر لانه هيوقف حلهم كده
تفتكر بقا بعد كل ده فى حد قلبه على البلد دى يعرف يصنع عربيه وسط الحلوين دول
وبعدين مش لازم نعمل عربيه 100% مصريه نعملها الاول 40% مصريه والباقى نشترك فيه مع الدول العربيه وبكده نكسب تسويق للعربيه فى الدول اللى هتشارك فى تصنعها معانا وواحده واحده نعمل العربيه اللى تبقا 100% مصرى وتقدر تنافس الكورى والصينى اللى مالى البلد و متكونش مليان عيوب تقفيل
واسف على الاطاله