قديم 02-05-2014, 06:37 AM
the masked the masked غير متواجد حالياً

the masked is on a distinguished road
افتراضي ناوي اشترب 127 ان شاء الله

سلام عليكم
اخوكم ناوي يشتري عربية 127 ان شاء الله للاسباب الاتية
انا ساكن في حتة مواصلاتها صعبة شوية " امتداد مايو بحلوان" و لازمني عربية انزل بيها حلوان فقط و ليس اكثر و انا هاكون متجوز ان شاء الله فا لو اضطرتني الظروف اني اخرج بيها بره حلوان هاعمل كده او ممكن اسافر بيها مرة في السنة ولا حاجة
دلواقت الاستفسار هاقوله علي نقاط علشان ما اطولش عليكم
1. انا معايا حوالي من 10 ل 13 الف فقط ممكن اجيب بيهم العربية .... انا كنت محتار و عاوز اجيب حاجة ما اصرفش عليها كتير ... الا ان ده شبه مستحيل ... واحد نصحني اني اجيب حاجة بثلا بحوالي 8 و اشدها شدة محترمة بالخمسة الباقيين علشانا ابقي عارف انا جايب ايه و من امتي و اريح دماغي منها فترة ..... راي الخبراء ايه؟
2. انا قعدت مع واحد معاه العربية دي ... من الاخر فهمني ان كل شئ متاح اني اعمله في العربية دي يعني ممكن اخليها انضف من اي عربية زيرو ... هوا نفسه جايب عربية ماكانش فيها غير الماتور و الهيكل و غير فيها كل حاجة .... و في نفس الوقت قعدت مع ناس اصلا خوفوني منها و من انها عربية علطول كل حاجة فيها بتبوظ بسرعة و اني مش هابطل اصرف عليها و ان ممكن يكون فيها عيوب مابتتصلحش و هاخسر لما ابيعها اصلا
3. اجيب 127 ولا 128 ايهما احسن من ناحية الاداء و المصاريف و المستقبل و بيعها لما اعوز؟
4. هل الفلوس اللي معايا دي تكفي اصلا و ممكن اعمل عربية حلوةشكلها نضيف من بره و من جوة و مايبقاش شكلها عكر كده مليانة سلوك و مصارنها طالعة عليا ز
5. و اخيرا علشان ما اطولش انا عاوز اعرف ايه هيا عيوب العربية دي اللي مالهاش حل علشان مابقاش شايف الدنيا وردي .... و لما اشتري ابص علي ايه علشان اعرف ان العربية تستاهل " انا كده كده هاخد خبير بس برضه " و انزل اجيب من سوق الجمعة ولا اجيب من حاجات معروضه علي النت اضمن.

شكرا ليكم مقدما