قديم 25-12-2012, 08:39 PM
الصورة الرمزية Tota El Masry
Tota El Masry Tota El Masry غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندسة
التخصص العملى: هندسة المنسوجات

Tota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond reputeTota El Masry has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أركب ستائر ولا أكبر دماغى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amir elgamal مشاهدة المشاركة

ممكن تركبى فى الزجاج الخلفى فقط علشان التكيف مش اكتر

وانا مركب ستاير كويسه جدا بتنزل مع الزجاج وتطلع معاه عن طريق هوك بيتعلق فى الزجاج من فوق ولو مش عاوزه الستاره بتنزلى الهوك ده
وعملى جدا
وانا اشتريت الواحده ب 25 جنيه وشايف انها غاليه
هاتى اتنين فقط للزجاج الخلفى
لانه بيفرق مع التكيف اوى وعن تجربه
أضم صوتي لصوت حضرتك أنا كمان مركباهم بنزلهم و أنا ماشية علشان أحياناً بيجي معايا سواق و مش برفعهم إلا في حالة الركنة علشان الشمس

يعني برفع الزجاج الخلفي بتاع الكنبة و بنزل زجاج الشباكين و الشفاطة بتاعت الستائر سهل تتغير الطقم من التوفيقية بـ 25ج جبت 2 و جبت للكنبة إللي ورا 40ج و الحمد لله زي الفل
بس بيصعب عليا أخواتي كانو بيتشوا في شمس الصيف لأني مش بكون عاملة ستارة الكنبة و لا الزجاج الخلفي علشان السواق أحياناً بيكون معايا وحدي لما بدوي أخواتي مشاوير و أعدي آخد حد تاني فمش كل شوية حرفع و أنزل
المهم هاتي ستائر عادية على الأقل لو لجنة قربت تفتحيها بسهولة
تحياتي

(قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا ۖ إِنَّكَ أَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ ) سورة البقرة(32)
( لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ ۗ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ) سورة البقرة (286)