الموضوع: موتور لابيزا
قديم 09-12-2016, 05:18 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موتور لابيزا

انا اسف والله اتاخرت عليك
عربيتك الجيل التانى حسب كلامك

وزى ما قولتلك المواتير بتاعة الفولكس كتير سواء 1600 او 1800 او 2000 سى سى اللى بيركب فى الجولف 2 يركب عندك بقواعدة بكل حاجته بس الاسعار ايه بجد معرفش خالص فى مواتير الفولكس وتخمين سعر فى الايام ديه شبه مستحيل زى مانت عارف كل التجار بيسعرو بمزاجهم بحجة الدولار وقلة البضاعة لكن هقولك انا لو مكانك احط ميزانية من 8 - 10 الاف جنية واعمل حسابى ان المكنة بحاجتها متزيدش عن 5 واعمل حساب مصنعيات الفين جنية والف طقم سرفيس زيوت وفلاتر وبوجيهات وسيور وسيرفيس فرامل وعفشه اقل حاجة ده لو مش هنغير فيهم هما كمان
وانت شطارتك مع التتجار والصنايعية

اخيرا زى ما بقول دايما مشوار تغيير المكنية بيدباء وينتهى عند الميكانيكى لو مش معاك ميكانيكى تمام وخبرة فى تسقيط مكن الجولف هيخسرك وقت وفلوس والعكس لو كويس هيوفرلك ويشترى معاك ويفاصل فابداء بالميكانيكى الاول وشاورة وانزل اتمشى فى الحرفيين وورا حديقة بدر هتلاقى تجار قطع غيار الفولكس والورش مفيش اكتر منها واسمع بنفسك وخد فكرة هتوصل لارقام واقعية اكتر

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش