قديم 21-07-2009, 01:36 PM
wawoo wawoo غير متواجد حالياً

wawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond reputewawoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حمى الكيا سيراتو الجديدة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

.
انا مش معترض ... لكن مش قادر استسيغ طعم طبق المكرونه بالملوخيه ....
مش قادر افهم إيه علاقه السيراتو بالسحابه السودا !!!!! ptmnlo123per1133

مش عارف اتكلم معاك في اي جزئيه لأن كله دخل في بعضه ...

ههههه ماشى يا سامح .......بس ممكن تقول مكرونة بالجمبرى كدة ممكن تتاكل .

يا سامح انا بفكر معاك يعنى .... مش لازم يكون فى علاقة مباشرة بين السيراتو و السحابة السوداء ,
انا بحول اوصل ازى المصريين بقى يخترو سيارتهم , و ازى اختيارتهم دى اثرت على حاجات كتير , من ضمنها البيئة اكيد .

لو كنا نهتم بالبيئة مثلا اكتر من كدة كانت الشركات الصانعة حتراعى دة فى اختيارتها للمودلات اللى تنزل مصر و كذلك فى كل العوامل الاخرى ,

اقصد انى اقول يعنى ان السيارت المتوفرة فى السوق المصرى "و من ضمنها السيراتو و غيرها"
هى نتاج اختيرات المصريين اللى هى مش شرط تكون افضل اختيرات مناسبة لاحتياجتهم بالفعل .

و بالنسبة للسيارات اوروبية فى حدود ال100 الف

حتلاقى كتير , , السيات ابيزا , الجراند بينتو , البولو , و الكليو و غيرها ,
و هو دة اللى انا اقصدة ان هذة السيارت بالرغم انها فى نفسة الفئة السعرية تقريبا و عملية بالفعل فى الحجم و التشغيل و البيئة , لكن تراجعت مبيعتها فى مقابل سيارت اقل جودة و اكبر حجما ولا تناسب الشوارع المصرية من حيث الحجم و التحمل و لا اقتصاديات التشغيل , لانة حدث تحول فى اختيارت المصريين لان الشكل والحجم اصبح هو العامل الاساسى فى ا لاختيار بغض النظر عن اى اعتبرات اخرى و هنا حدث الخلل بالفعل .