قديم 30-08-2011, 05:59 AM
1b3g 1b3g غير متواجد حالياً
من انا؟: silver shadow
التخصص العملى: تاجر
هواياتي: دريفت

1b3g will become famous soon enough
افتراضي رد: من وجهه نظركم ايه العربيات اللى خساره فيها الفلوس

بصراحة بعد كل سنة ولسه فيه ناس حلوة كده لسه بتشترى العربيات دى
( رينو لوجان , اسبيرانزا بكل انواعها , شيفورليه لانوس , شيفورليه افيو , فيات , هيونداى بكل انواعها , هوندا بكل انواعها , ماهيندارا , العربيات الصينى كلها
وعلى فكره يا جماعة العربيات اللى انا ذاكر اسمها دى كلها كويسه وهيا زيرو بس بعد السنة الاولى بقى استلم يا معلم وممكن قبل كده كمان ( وخاصة ان كتير من العربيات دى الثمن بتاعها مغالى فيه زياده عن اللزوم حاكم احنا شعب بيحب المناظر قوى الشركات بتصمم المنظر المغرى وتصنع واشترى انتا بقى بالتمن اللى على مزاجهم وعيش
........ يعنى انا ممكن اشترى بتمن عربية زيرو من دول عربية تويوتا كورولا مستعملة مثلا من 2003 الوش العريض لحد موديل 2007 بس عربية جامده فلوسها فيها زى حتة الصيغة وكمان للى فاهم حكاية انه يشترى ومايخصرش لما يحب يبيع ويجدد لموديل اعلى ( فا دى من العربيات اللى ليها سوق جامد فى البيع والشرى .. واسكودا a4 وa5 ونوبيرا وشيفورليه اوبترا ودايو وتويوتا كرولا .........الخ)

اما بقى فى عربيات تستحق ان الواحق يقتنيها فعلا بغض النظر بقى عن انها جديده او موديل من 5 او 6 سنوات او ليها سوق فى البيع والشرى ولا لا ( زى اوبل , ميتسوبيشى , نيسان , مازدا , فولكس , فولفو .....الخ....ثم....bmw بعد كده المرسيدس )