قديم 18-02-2010, 04:56 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى مع التأمين...و النصب العظيــم !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

طبعاً نهايه مؤسفة لمجادلات طااااااالت كتير بين عمرو وباقى الاعضاء محدش فينا اخد منها غير الصداع ووجع القلب

والله أنا آسف على رد فعله ! والله لم أغلط فيه ! هوه بالنسبة لى شخص محيرنى ! مش قادر أكون
له صوره فى خيالى ! والله أكثر من عضو فى المنتدى سألتهم على العام و على الخاص عن شغلهم وسنهم ومكانهم لآنى
بأحب أتعامل مع صوره واضحه ( مش الآسد المرعب والسحابه السوداء و مازينجر ) و ما حدش زعل منى و كلهم ردوا بالايجلب و بتفهم ! عمومآ أتمنى أن يظل الآخ عمرو عضوآ عزيزآ علينا فى المنتدى !

اما بخصوص مشكلة دكتور بلبلان فانا باعتب على حضرتك فى جزئيين

ياباشـا العتب على النظر ! ومافيش بين الآحباب عتاب !

اولاً بما ان الشخص اللى عمل معاك كده شخص من المنتدى واحتمال يكون خدع ناس قبلك او بعدك فلازم ادبياً على حضرتك انك تنبه باقى الناس وده بتوضيح اسم الشركة واسم الشخص بمنتهى الوضوح ويجب ايقافه من المنتدى تماماً اياً كانت صلاحياتة او اسهاماته او لقبه وده حق الناس

أولا :- اسم الشخص واسم الشركه عندك ! وانت صاحب المنتدى ! دلوقت تقدر لو عايز اعمل اللى تشوفه صح من وجهة نظرك ! أنا قلت فى أول المقال ربنا أمر بالستر ولن أرجع فى كلامى ! لكن أنا لمحت الى الشركه بما يقرب الى التصريح و الشخص بأه منه لله ! و عمومآ أنا حذرت أحد الآعضاء منه وهو الآخ محمد حنفى عندما رأيته بيسأله و ح يقع فى الفخ و اسأل محمد حنفى فى ذلك !مع العلم برده ان الشركه صلحت الموضوع ( ممكن بمبادره فرديه من شخص طيب و ممكن دى سياسة الشركه ولو انى أشك فى ذلك ) !

ثانياً حضرتك حكيتى على المشكلة فى احد اطوارها وطلبت منى عدم الافصاح عن الموضوع لحين وصولك والتأكد من المشكلة علشان منتهمش حد او نسوء سمعة حد بالباطل وانا احترمت موقفك جداً والتزمت بيه فعلاً حتى بينى وباقى اعضاء الإدارة حكيتلهم الموضوع بدون الاشارة للفاعل بالرغم من ان حضرتك قولتلى عليه
فكنت منتظر من حضرتك انك تخلينى اول واحد تطمنه وتعرفه حصل ايه !

حلو أوى ! أنا بعثت لحضرتك رساله على الخاص أخبرك بالتفاصيل ! وسألتك سؤال مباشر ! وهو :
عندما ينتهى الموضوع تحب أكتبه أو أحكيه على المنتدى أم لا أم تحب حضرتك انت اللى تكتب الموضوع ؟...... ولم أتلق منك أى رد !...و حقيقى زعلت و حزنت جدآ ! و قلت فى نفسى أبو نورا
كبر دماغه ! و برده لم أكتبه الا بعد انقضاء التفاصيل بمدة أسبوعين على الآقل !

علماً بان منذ شروعك فى كتابة الموضوع اديت رقم حضرتك لسيف وطلبت منه يبلغك بانزاعجى لاستمرار الموضوع ورغبتنا فى التدخل

فعلا الآخ سيف اتصل بى و أبدى رغبته بالتدخل وأنا شكرته لآن خلاص الموضوع اتحل !
وهو لم يذكر حضرتك فى الموضوع نهائى ! حتى أنا قلت له على اسم الشخص وقلت له ان أبو نورا عارفه وان أنا حكيت لك الموضوع ! وكان رده مش مهم اسم الشخص بس احنا فى شغلنا
نعرف ناس كتير ممكن تجيب لك حقك و نعملك بوليصه تانيه ! و لكن عفوآ لم يأتى ذكرك ! والكلام
ده من يومين ! وأنا ذكرت فى رد من الردود ان الآستاذ سيف اتصل بى و عرض خدماته !
و طبعآ انت وسيف واحد و كلنا اخوه ! ( الكل للواحد....وواحد للكل ) ! شعار الموسكتيرز !

بس حتى الان لم اتلقى اى افادة من حضرتك وده حقى على حضرتك من واقع العشم والصداقة الشخصية قبل ما يكون باعتبار مسؤليتى عن المنتدى

والله أنا قلت بدل ما أقعد أحكى فى التليفون قصه طويله عريضه وأنا مش عارف انت نايم ولا صاحى ( يعنى ممكن أضايقك ) زى لما كلمتك من السعوديه أحكيلك حسيت انك نايم وأنا قلقتك !
وأنا عندى حساسيه جامده من المواضيع دى ! المهم قلت الكل يقرأها فى المنتدى و منتظرين تعليقك الموضوعى على الموضوع كرئيس تحرير وصاحب مجلة ومنتدى مصر موتورز !

فكده فيه حق عرب عندك يا دكتور ptmnlo123per16
مش عارف حق العرب على مين دلوقتى ! بس عمومآ خليه علينا المره دى ! ptmnlo123per1106

بالنسبة لحضرتك يمكن علشان فيه عربية تانية او مبلغ العربية مش غرامة بالنسبة لحضرتك فممكن متأمنش بس بالنسبة التأمين مفيد ومهم جداً بل لاغناء عنه

حاســب حاســـب ياعم وائل ! الله يكرمك ! العربيه التانيه بأت متهالكه ولا تساوى شىء !
و مبلغ العربيه طلع عينى على ما جمعته ! و ربنا أمر بالســتر !
بس أنا قلتها قبل كده أكتر من مره ! الواحد ما يموتش على الدنيا و الآرزاق على الله !
و ما حدش واخد منها حاجه !!

ptmnlo123per122

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127