قديم 02-04-2012, 03:57 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سوال فني لمالكي اللوجان و للنصيحة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedsalahelden مشاهدة المشاركة

انا بقا اللى هرد عليك بصراحه سؤالك مستفز جدا يدل على عدم خبرتك ودا شئ انا عزرك عليه اما الميكانيكيه اللى بيقولولك كده اتأكد انهما بيشتغلوا فى العربيات مش فى التكاتك
وانا هريحك من شغل القرف بتاع الميكانيكيه اللى ما بتفهمش انت لو ربنا كرمك وجبت اللوجان هتقعد حوالى سنه او 10000 كيلو مش هتعمل فيها اى شئ غير صيانه 1000 مجانيه فى التوكيل وصيانه 5000 مجانيه فى التوكيل وبعد كده 10000 غيار الزيت وفلتر الزيت ب420 ده احسنلك تتعامل مع ناس محترمه وربنا يبعد عنك الميكانيكيه اللى ما بتفهمش وبعدين ماتور ايه اللى يتفك ويتركب ده وهيه زيرو يا راجل صلى على النبى وتوكل على الله يعنى الناس اللى راكبه اللوجان ده كلهم ما بيفهموش

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.محمد مشاهدة المشاركة

بالفعل سؤال غريب جدا.... يعنى انا اشتريت العربية بــ 72 الف علشان اروح كل شوية لميكانيكى طيب يبقى لية انا دافع كل هذا المبلغ !!! ... حضرتك طول ما دافع فى عربية زيرو يبقى بالتاكيد حيكون لها مركز صيانة يهتم بالعربية .. والا نسبة المبيعات سوف تقل والشركة تخسر و تغلق ... على فكرة لما دخلت السيارات الكورى فى مصر لاول مرة الميكانيكيا عملوا نفس هذا الاسلوب وقالوا انها سيارات بها مشاكل وبعد لما عرفوا عنها كل شئ الميكانيكى بينصحك الان بشراء الكورى .. والان انا كخبرتى منذ فترة لاتتجاوز 4 شهور ارى نسبة مبيعات الرينو بيرتفع كل يوم وبشكل ملحوظ ويوجد عليها طلب كبير
بصراحة الرجالة مسبوش حاجه تتقال
جزاكم الله جميعا خير