قديم 03-03-2012, 05:33 PM
queen queen غير متواجد حالياً

queen has a spectacular aura aboutqueen has a spectacular aura about
افتراضي رد: A113 صيانه ال 3 شهور وهخرج بره الضمان وامري لله

السلام عليكم
احب انقل لكم تجربتى مع التوكيل والضمان
انا معايا 113 موديل 2012 وعملت 1000 كيلو ورحت الصيانه فى الفرع الرئيسى فى ك 28 (أبو رواش)
واستقبلونى كويس وكنت بغير الزيت والفلتر وسألونى عن اى مشاكل فقلت لهم عن عضه فى الفتيس فى المارشدير وكمان صوت وانا باحرك الدركسيون وانها بتتهبد جامد فى الحفر والمطبات وتكسير الاسفلت فقالولى ان ده من العفشه وده داخل فى الصيانه وكل اللى فات كمان فى الضمان

وفوجئت عند استلامى للسياره انها متعملش فيها اى حاجه غير تغيير الزيت والفلتر مع انها حاجات بسيطه فقالوا لى انها بالنسبه للدركسيون هياخد وقت كتير وقلتلهم خدوا وقتكم فردوا انهم مروحين وانى افوت عليهم بكره اما الفتيس قالوا انى استنى عليه شويه ورجلى ع الدبرياج لحد لما يفك. والعفشه معملوش فيها اى حاجه ولما اعترضت على طريقتهم المهندس اتكسف وخد العربيه ودخل الورشه عشان يعملى الدركسيون فى السريع كده. وطبعا كان بيستعبط وخرجلى بيها زى ما هى. يعنى ضيعوا لى 3 ساعات ع الفاضى وخدوا 342 جنيه فى تغيير الزيت وبس
حقيقى منتهى النصب وقله الأدب
وعلى فكره نسيت اقولكم انهم استدعونى فى نص الوقت وقالولى ان العربيه مخبوطه وده مأثر على المساعد وانه معوج وكمان معرفش الكوبلن مقطوع وخطر امشى به لانه بيطلع شحم وهيبوظ العجله اللى جنبه وهيميل العفشه ناحيته ومعرفش ايه كده وانا طبعا مفهمتش حاجه لما بصيت.
والحقيقه ان العربيه فعلا اتخبطت منى قبل صيانه الألف وروحتلهم وعملوا مقايسه ب 15 ألف وطبعا مقدرتش ادفع وصلحتها بره فى ورشه متخصصه اسبيرانزا بس ب 3.5 ألف وغيروا كل الحاجات اللى مخبوطه. بس طبعا البهوات النصابين لما شافوها متصلحه بره حبوا يعملوا عليا فيلم عشان اخاف واعملها تانى عندهم. مع العلم ان لما استغليت مقايستهم وجيت اسحبها يوميها كان كل اللى فى الورشه هيبوسوا رجلى اسيبها ويعملوها لى ب 5ألاف بس. وده طبعا خلانى لا أثق فيهم نهائى واصريت اخدها من عندهم....
ايه رأيكم بقى فى الفيلم ده. انا بصراحه مش ناويه اروح تانى واصلا هخرج م الضمان الوهمى ده اللى مالوش اى لازمه وبيصلحش اتفه حاجه ومعنديش غير
حسبى الله ونعم الوكيل:w6w200504112236376 d