قديم 13-12-2009, 11:35 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربة قيادة هوندا بايلوت 2009

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

مبروك مقدما يا أبو كمال ! السيارة بالوصف ده تعتبر رائعه ! بل مثاليه للكويت ! أنا مش عارف لتر البنزين

هناك يعادل كام بالمصرى و لكن الكويت كلها مدينه واحده على حتة جهراء على فرنوانيه على عبدلى ! يعنى

مش محتاجه قوى 5700 سى سى الا اذا كنت عايز تعمل فيلم مع " فان ديزل " !

و طالما قعدتها مريحاك ( أهم حاجه القعده تكون مستريحه ) يبقى كله تمام ! و بالنسبه للقعده بالخلف ! عمر ما واحد طول عمره مولود أمام الدركسيون

ما ح يستريح بالخلف حتى لو راكب " لينكولن " بتاعة أوباما !

ملحوظه أخيره :- لاحظ ان معظم أعضاء المنتدى من مصر المحروسه الغلبانه ! لذلك عند ذكرك أسماء السيارات

المتنوعه اللى قدتها أو اللى نفسك تركبها ! كأنك بتتكلم هيروغليفى فى الصين !

Dr. Bolbolan
ألف شكر يا دكتور على مشاركتك الجميلة و ليا الشرف ان حضرتك تكون أو واحد يعلق على الموضوع

العربية فعلا عاجبانى جدا .. ما شاء الله و مناسبة جدا للكويت و السفر البرى كمان و اعتقد انها هتبقى مش بطالة برده فى البر ...ربنا يسهلها يا رب و الواحد يقدر يجيبها...
بالنسبة للبنزين هنا
92 = 60 فلس يعنى 120 قرش تقريبا
95 = 65 فلس يعنى 130 قرش تقريبا و ده اللى انا بتعامل معاه
الترا سوبر 100 = 90 فلس يعنى 180 قرش تقريبا
نوع كدة مش فاكر اسمه اللى هو بتاع الطيارات تقريبا = 265 فلس يعنى 530 قرش تقريبا ...

و طبعا يا دكتور موافق على كلام حضرتك 100 % من ناحية ان اهم حاجة يبقى الواحد مرتاح فى العربية .. دى مافيهاش كلام...

اما بالنسبة للقعدة فى الخلف
انا ركبت المرسيدس الحوت .. و انا سايق حاسس انى باشا و انا راكب ورا حاسس انى 10 بشوات فى بعض سيارة تبعث على الغرور
ركبت الاودى A8 فى السواقة طبعا ملهاش حل .... اما قعدتها ورا مش قد كدة بصراحة ...اقل من المرسيدس بكتييير

بس طبعا العربيات دى فى الاحلاااااااااااااااااااا اااااااااام اخرها معانا ركوبة فى السريع او تست درايف

و ربنا يرحمنا من الجمارك يا رب علشان نقدر فى مصر نستمتع بالعربيات الحلوة دى و نقدر نفك رموز حجر رشيد

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!