قديم 28-02-2012, 11:54 AM
moh_amary moh_amary غير متواجد حالياً

moh_amary will become famous soon enough
افتراضي رد: ياريت حد يجاوبني انا هجيب الوجان ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rasmy28 مشاهدة المشاركة

اى شيء فى الكهربه هيخرج العربيه من الضمان وده مش غريب ده فى العربيات كلها وبعدين انته مش هتحتاج حاجه لان الكاست MP3 مشاء الله سمعاته جميله جدا والمالتى فانكشن بتاع الدركسيون جميل
اما الهتحتاجه هو سنسر بارك فعلا لان الشنطه عاليه فعلا لكن اهو فى تفاوض معه الوكيل يرخص سعرها

اما عن الزيت فاحنا بنغير اول زيت بعد 10 الف كيلو وده كلام قاطع من الوكيل ممنوع التغير قبلها وممنوع التغير بره التوكيل وعمتن اعتقد لو سالت هتلقى مركز معتمد قريب منك غير ان احنا تغير زيتنا كل 10 الف كيلو فمده طويل وصينات 5 الف ماهو الى تربيط عفشه وتشيك على مكونات السياره ولو عندك شكوه ولا حاجه لو غيرت بره بتخرج الماتور بره الضمان

ولمعلومه الكلام ده مش غريب كل العربيات الزيروا كده احمد ربنا وكيلنا صيانته الفيها دفع كل 10 الف كيلوا او سنه ايهما اقرب والى كل 5 الف مجانيه ده فى توكيل زي ابو الفتوح بتاع الاسبرنزا اسمع والله اعلم انه لازم تروح كل 3 شهور ولو مرحتش تخرج من الضمان وكل ثلاث شهور وفيها دفع كمان
وبعدين انته لو مششبت علىا لصيانه مزبوط وان شاء الله ميكنشى خبطات ولا حاجه مش هتفتح الكبوت لحد 100 الف كيلو انا مقتنع ان الواحد يخلى مع التوكيل اضمن وهيتمتع بالعربيه وهى مشاء الله لمعلومه العربيه الزيروا الله اكبر حتى الميه مش تبص عليها هما بيتاكده من منسوب السوايل فى التوكيل
انا جبت اللوجان الحمد لله ممكن استفسر عن
1- انا حاسس ان الدريكسيون ثقيل وده مش مرييحني بصراحه
2- ممكن اعرف جدول الصيانات للوجان

وشكرا