الموضوع: حقيقة الميجان
قديم 31-10-2008, 03:09 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقيقة الميجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tronky مشاهدة المشاركة

عفواً بايو.....أختلف معاك تمام الأختلاف....

أنا معايا العربية من الزيرو و عامل بيها 82 ألف كم الى الأن و لم يحدث معى أعطال مفاجئة للكمبيوتر.......وكل اللى غيرته فى العربية كنت كتبته هنا فى موضوع أخر ( كويل فى الضمان + بطارية فى الضمان + بطارية بعد الضمان + طنابير أمامية)
وطبعاً معروف لمالكى الميجان أن الكويل اللى كان بينزل فى 2005 كان ساعات بيبوظ وتم حل المشكلة دى فى 2006 وكذلك البطارية
أما بالنسبة للأداء....عربية 1600 سى سى ومش يابانى يبقى متتوقعش منها كتير ومع ذلك العربية بعد التانى كويسة وخصوصاً لو ماشى على الستيبترونيك
وليا جارى معاه واحده جايبها قبلى و عامل بيها أكتر منى بحوالى 8 ألاف كم ومشتكاش غير من حاجة واحده بس مش فاكرها و الكلام ده قريب كمان.
هو حضرتك معاك العربية من الزيرو ؟
وكمان كنت قريت لحضرتك مشاركة بتقول فيها أن عند تغيير البطارية فى بعض الحاجات بتتوقف عن العمل....الزجاج والكاسيت......دول طبيعين يا باشا....كان معايا أوبل فيكترا فيها نفس القصة
الكاسيت لازم تدخل الكود بتاعه والزجاج لازم تنزله لأخره و أنت دايس على الزرار ز وتطلعه لأخره وأنت دايس برضه عشان يتعرف على المشوار اللى يمشيه لما حضرتك تدوس الزرار بعد كده دوسه واحده..........الحاجات دى عملتها بنفسى ومش محتاجة توكيل خالص

أرجو أنى أكون افدتك ولو كان عندك أستفسارات أخرى أنا فى الخدمةptmnlo123per133

طيب أنا هاسألك سؤال واحد بس وياريت تجاوبني بصراحه عمرك شوفت عربيه تستهلك 3 بطاريات في 80ألف كيلو متر ؟؟؟؟؟

على فكره ما فيش عربيه زيرو او مستعمله أنا ركبتها في حياتي ولقيتها بتاكل بطارية بالطريقه بتاعت الميجان دي بصراحه _وده من ضمن عيوبها الغريبه)

أما عن إن الناس مابتشتكيش فأنا عاوز أقولك إن أحنا كمصريين بنحب دايما نظر بصورة الناصح الواعي إللي مابيتخمش أبدا وبنفضل ندافع كمان ونداري على عيوب اختيارتنا عشان يبان أن أختيارتنا دي ماحصلتش أبدا
وكمان نتجاهل امور كتيره قوي زي مثلا الأداء الضعيف او أستهلاك البطاريات أو .... أو .... إلى أخره

سعيد بالحوار معك

ptmnlo123per158