قديم 21-03-2012, 12:34 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
عاجل رد: مشكلتين في 128 ارجو الاجابه عليهم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صقرمصر مشاهدة المشاركة

السلام عليكم جميعا واحلي اعضاء انا عندي مشكله الاولي انا ركبيت جي ام في السياره بس في مشكله يشتغل علي البنزين بس لما احول لغاز التسجيل او الجي ام يسكت خالص ميشتغلش ايه السبب المشكله الثانيه الزيت بينقص علشان الموتور خفيف عايز اعرف نوع زيت كويس للغاز واحط عليه زيت شنبر والكميه قد ايه ارجو الافلاده ولكم جزيل الشكر معلش نسيت حاجه وهل لما يكون الموتور خفيف ده بياثر علي سخونه العربيه ولا له اسباب اخري وشكرا
وقف الغاز فورا و إشتغل بالبنزين ال80 لحد ماتعمل عمرة كاملة لأن الغاز عاوز موتور زيرو يا إما هيفوت منك بدرى بدرى
ولو فيها شنبر بس اعمله ولم الموضوع بدل مايفتح
ويفضل لو عاوز المكنة تعيش معاك تركب الغاز على موتور الريجاتا ال1600
هو ده اللى يستحمل الغاز
عموما لازم الموتور يكون حالته ممتازة عشان يستحمل الغاز
اما بالنسبة للجى أم راجع على وصلات الكهرباء بتاعته
ويفضل انك تاخدله كهرباء بيفيوووووز لوحده من البطاريه و إبعده عن إسطوانة الغاز
وربنا يوفقك بإذن الله