قديم 18-11-2009, 10:17 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا و الجنوط و هواك :) (حازم خضر)

فعلا مبروك علي الارض
انا كنت مستني تعليقك بجد يا ابو نورا علشان عارف انك خبير جنوط و ليك نظره و الحمد لله انهم عجبوك
بالنسبه للثبات انا ما لسه مجربتهاش فوق ال 100 يدوب كنت بجري علشان اشوف الترصيص
ولو فيه اي رجرجه لاني مركبها من غير رينجات و من غير اي حاجه و لسه ما سافرتش بيها
اما بالنسبه للتفاعل فالدركسيون مش تقيل و حاسس ان العربيه فاقت في المطبات اوي ما شاء الله
ولكن جالي احساس ان سحب العربيه بقي اقل حاجه بسيطه مش عارف دا علشان نقلت من 13 الي 14 ولا علشان الكاوتش بقي عريض
لسه لما اطلع علي طريق و اضبط العفشه احاول اشوف احساسي دا صح ولا غلط.
حبيبى يا زوما ptmnlo123per122

التعريض مع النقشة السبور (الشجرة) بتقلل من السحب فعلاً لان معامل الاحتكاك بيبقى اعلى بس فى المقابل مش هتلاقى (الفرك) دوران العجلة على نفسة مع الطلعات السريعة وخاصة على المية او الرمل زى الكاوتش الستوك
وكمان اللى هتفقدة فى السحب هتلاقيه فى الثبات والاهم فى الفرملة هتلاقى الفرملة سواء على سرعات كبيرة او صغيرة او على الارض الترابية والمبتلة افضل

بس ليه يا حازم مش مركب رينجات بين الجنط والطنابير الخلفية ؟

وصحيح ايه اخبار المسامير طولها كان مناسب ولا غيرته ؟

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش