قديم 06-10-2014, 01:38 PM
الصورة الرمزية المفكر
المفكر المفكر غير متواجد حالياً
من انا؟: مصري جدا
التخصص العملى: مدرس لغة عربية

المفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud ofالمفكر has much to be proud of
افتراضي رد: مين أحسن عربية من الأربعة؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

ولا تزعل
شيرى A11 or A15
عربيات زى الحديد واقدر احكم عليها كويس اوى لانها مع صديقى الصدوق وعملنا فيها شغل كتير وعارفلها شوية حاجات
العربية دى كل عفشتها المانى يعنى تشيل وتحط اى حاجة للعفشة بتاعة جولف
حتى قربة المياة بتاعة جولف وحاجات فى الحوض كتير
شاسية جولف
وعشان فيها حاجات كتير من الجولف ثباتها فوق الممتاز وفراملة تحفة والله
الموتور بتاع عربية فورد وفية منة اوتوماتك
صالون واسع جدا
انما فى المقابل
قطع غيارها انا شايفها غالية
الطابلون شكلة حلو بس اماكن زراير الزجاج متخلف جدا
العربية اللونج منها كبيرة اوى
سعر العربية جميل لكن محققاش انتشار كويس

اما الرينبو فكل معلوماتى عنها واخدها من استاذنا " كارز ادمير " واكيد انت عارف معلوماتة اد اية .... واتكلمت كتير جدا معاة فى العربية دى لانى كنت ناوى اشتريها من فترة
وهو نصحنى برينبو الشماد وقال انها احسن موديل فيها

اما التمبرا انا اساسا ما بحبهاش ....شكلها قديم اوى ولا بحب شكل الطابلون بتعها وموتورها قديم اوى وبحس ان البودى اكبر من قدرة الموتور لكن يمكن تكون كويسة
أنا فعلا فكرت فيها لأنها:
1- صالون واسع. 2- موتور فورد. 3- عفشة جولف. 4- بودي سيات توليدو.
بس كنت خايف من الكوكتيل الكتير ده. لكن العربية كل اللي ساقها قال كويسة ، طبعا الشكل مش حديث بس مقبول، والعربية بقالها في حدود 8 سنين يعني لسه بخيرها.
أما بالنسبة للرينبو فأنا عارفها كويس جدا لأني معايا رينو، وموتور عربيتي هوا هوا اللي في الرينبو، الصنايعي هيبقى هوا هوا ومحل قطع الغيار برضه هوا هوا، والعربية برضه واسعة وحمولة.
أما التمبرا فهيا ميزتها اللي تختلف عن الباقي إنها منتشرة أكتر وبيعها أسهل، بس أنا مكنتش مرتاحلها لأنها الأقدم.
أما اللادا فكل معرفتي عنها النت.

مع تحياتي
المــــــفــــــــكــــــ ر
اللهم أرنا الحق حقا وارزقنا اتباعه
وأرنا الباطل باطلا ووفقنا لاجتنابه