قديم 08-12-2009, 10:45 AM
abomariam abomariam غير متواجد حالياً

abomariam is on a distinguished road
افتراضي رد: بروتون برسونا تقرير كامل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة flashfox مشاهدة المشاركة

انت اللي مشكور علي مرورك و تعليقك الجميل بس الصراحة انا العربية دي كانت معايا انا واصحابي حوالي شهرين (مع العلم ان السيارة كانت من برة بتاعة والد صاحبنا بس هو بيسافر كتيير اوي)و سافرنا بيها مرسي مطروح الصراحة هي اتزان واداء علي الطريق جميل بس الصراحة الكراسي مش مريحة بعض الشئ يعني كنا بنضطر نبدل السواق كل ساعة!! ptmnlo123per113 تقريبا لان كنا بنتعب بسرعة عكس التيجو ولما رجعنا كان معاد صيانة ال 25000 كم ورحنا واتخنقنا لان المكان زحمة و لازم نحجز دور و نستني وقالولنا ان العدد الل جه قليل و ممكن ننتظر وقعدونا 7 ساعات نكلمهم ويهدونا لحد ما جت استراحة الغدا وطبعا صحابي مستحملوش
ولا انا ولما جه الدور دفعونا فلوس كتيير بس بصراحة مرديتش ابص في الفاتورة عشان مموتش حد في اليوم دة بس احنا دفعنا 900 جم تغيير سيور وزيوت ptmnlo123per195
بص هو تقريرك كويس بس يفتقد للحيادية والعربية جين2 معايا ومع ناس كتير ومحدش فيهم اشتكى من راحة الكراسي ابدا وكون ان انت رايح تعمل صيانة من غير ما تعمل حجز مسبق فدي مشكلتك انت مش مشكلة التوكيل لان انت رافض انك تمشي على النظام اللي عامله التوكيل ورغم ان انت مش حاجز بس التوكيل رضي يخلصلك العربية بس طبعا عشان مش حاجز فلازم يخلصوا كل العربيات اللي اصحابهم حاجزين وعربيتك تتعمل في الاخر ودا طبعا حق الناس اللي حاجزة انهم يمشوا الاول اما ال 900 جنيه فياريت تتاكد من الرقم ده او تتاكد ايه الصيانة اللي اتعملت بالظبط لان تغغير الزيت والفلتر في التوكيل ب 180ج فقط لاغير وانا شخصيا محصلش معايا اي مشكلة في العربية غير فردة من السنتر علقت و رحتلهم واتعملت وانا واقف والمعاملة ممتازة والحمد لله بس هما مش منظمين ودا عيب موجود في اغلب التوكيلات في مصر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة flashfox مشاهدة المشاركة

اولا انا معايا لوجان يعني انا لا تاجر عربيات ولا عندي عربيات صيني لاني مبحبهاش وموضوع البيرسونا دة فعلا حقيقي وانا عن نفسي مش عجابني غير شكلها وسواقتها لكني غير مقتنع بالماليزي
موضوع انك مش مقتنع بالماليزي يوضح ليه انت متحامل في الكلام اللي انت كاتبه بس العربيات بتاعة بروتون محترمة جدا ومفيهاش عيوب صناعة ولكن بعض العربيات بيظهر فيها بعض عيوب التقفيل لكن مفيش مشكلة ولا في موتور ولا عفشة ولا كهربا