قديم 15-12-2012, 11:26 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حادث سيارتى ال i10 مع الصور - أعمل إيه؟

[QUOTE=أشرف الشفقى;815794]شكراً ليكم جميعاً على ردودكم الرائعة وكانت مفيدة لية جداً.

واعذروا جهلى، عندى كام سؤال كمان:

1- يعنى إيه كارتيرة؟
الجزء البلاستيك الطري اللي بيكون موجود فوق العجل علي شكل نصف دايرة وده بيمنع دخول المياه للماتور عشان ممكن لو مشيت في ميه في الشارع بدون كارتيرة المياه ممكن توصل للماتور

2- ليه حتحتاج تترش، مش الإكصدام الجديد بيكون نفس لون العربية؟ ولا إيه إللى أنا مش فاهمه؟ (أنا عمرى ما رشتها، حتى لما كانت بتتخدش، علشان سعرها ما ينزلش يعنى لو حبيت أبيعها فى وقت ما)
الاكصدام جديد بيكون لونه اسود لون البلاستيك اللي مصنوع منه وطبعا بيحتاج يترش بلون العربية
لو الاكصدام مرشوش مش بينزل في سعر العربية زي ما انت متخيل ده شيء طبيعي في مصر اللي ينزل في تمن العربية الصاج لو مرشوش او لو خابطة جامدة واصلة لاجزاء الماتور

3- لو حروح للتوكيل، مين أقرب حد لمدينة نصر ويكون عنده قطع الغيار والتركيب كمان؟

معنديش ادني فكرة ان شاء الله حد يفيدك

لو حد عنده رد لواحد من ال 3 أسئلة ده يا ريت يفيدنى بخبرته لحسن أنا مبتدئ أوي.