قديم 26-11-2010, 11:20 PM
aymanay32 aymanay32 غير متواجد حالياً
من انا؟: ايمن
التخصص العملى: 0119449863 موبايل رقم

aymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of lightaymanay32 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: توكلت على الله و استقريت على الماروتى - ارجو دخول اصحاب الخبرة فى الماروتى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrnoor مشاهدة المشاركة

جزاكم الله خيرا على جميع الردود وحقا أفادتنى جدا

لى فقط مشكلة وهى أننى طويل وأمامى فرصة جيدة لشراء ماروتى موديل 2007 وبها تكييف وزجاج كهرباء ولكن قابلتنى مشكلة حينما ركبت فى كرسي السائق فقد وجدت أننى مزنوق جدا والدركسيون ملتصق برجلى مع العلم أننى مرجع الكرسى على الآخر

فهل هناك حل مثل تركيب مجارى أطول للكرسي بحيث أستطيع إرجاع الكرسى أكثر وهل هذا سيؤثر على من يجلس خلف السائق

وإذا كان هناك حل آخر فأرجو أن تدلونى عليه

فى البداية احب اقولك فيه مثل مصرى بس متزعلش منه لان اسلوبى ساعات بيبقى جامد او ناشف شوية بس عاوزك تفكر بالعقل مش العواطف
المثل بيقول
شراء العبد ولا تربيته
يعنى انت بدل ما تشترى ماروتى و تدور على تعديل علشان الكرسى ضيق عليك و تعمل مجارى حديد من تحت و تضيق على الجالس خلفك و محدش يقعد خلفك الى الابد و المجارى تفك اللحمات بتاعتها و تبدأ فى معاناه و تدور على حلول للمعاناه و تشيل الكرسى و تروح تلحم و اللحام يفك و يطلع غلط و الكرسى يطلع فى الاخر فيه حدفه يمين و لا شمال و مش مرتاح فى الكرسى و تبقى عاوز تقول انا غلطت بس بتعاند مع نفسك
ممكن تشترى عربية تانية تكون واسعة شوية و جرب البولونيز اقعد فى الكرسى و شوف الفرق
و ان عجبتك توكل على الله و دور على البولونيز و لغاية ما تلاقى حاجة حالتها كويسة و ربنا يعينك