الموضوع: ردياتير الادا
قديم 26-08-2014, 11:50 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رداتيير

انا رايى دائما ان التجربة خير برهان ....
طالما الحرارة كويسة معاه ... اذن الى عملوا ده كويس ...

و من المعروف فى الاوساط الميكانيكية ... الردياتير النحاس احسن من الردياتير الالومنيوم
الردياتير ال 3 ماسورة احسن من ال 2 ماسورة ... ماشى
الردياتير ال 4 ماسورة احسن من ال 3 ماسورة ... ماشى ... بس هو فيه ردباتير 4 ماسورة ؟ اكتشفت ان فيه ردياتير 4 ماسورة ... بس حجمه كبير شوية

و طالما الحجم مش مضايقه فى التركيب .. يكون الردياتير الاكبر افضل من الاصغر ....
مع الاخذ فى الاعتبار ... ان الردياتير ميبردش حرارة العربية اوى ... و دى حاجة مش كويسة ... و يتم علاجها بتركيب كوعة ثيرموستات فى دورة التبريد
انا شايف ان المروحة الكهرباء افضل من الى واصلة بالطنبورة على طول ... انا عندى المروحة واصلة بالطنبورة و بتلف مع المحرك على طول .... و دى بتخلى العربية تسخن فى الحر فى الاشارات ... على غير المروحة الكهرباء
انا شفت ناس بتغير المروحة الميكانيكية بمروحة كهرباء

جاتلى فكرة من فترة و هى تركيب ردياتير تانى بثرموستات كوعة تفتح لما درجة الحرارة توصل ل 90 ... بس اجلت الفكرة شوية

تقبل مرورى