قديم 08-05-2014, 01:52 AM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute
صيانة رد: انا معملتش كده مع اى انجيكشن بسبب انى خايف ال ECU تتحرق!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

لاء يا استاز مفيش خوف على الدينامو لكن انا خايف على كونترول المحرك انه يتحرق نتيجة للامبير العالى
لكن طبعا كل العربية هتبقى افضل انا كنت غيرت بطارية البرايد الكربراتير ببطارية تمانين امبير ومحصلش اى ضرر للعربية بالعكس ده مكن الزجاج الكهرباء بقى سريع باللمس وكل نور العربية بقى قوى ونور التابلوه بقى شمس وكل ما هو كهرباء فيها بقى قوى جدا وخصوصا استجابة الموتور لاءن كهربة البوجيهات بقت اشد لكن انا معملتش كده مع اى انجيكشن بسبب انى خايف ال ECU تتحرق لاءنك لاتستطيع الاقرار هل تتحمل زيادة الامبير ام لا لكن ممكن تزود فى حدود خمسة امبير عن بطارية الشركة واعتقد انه لن يضر بل سيفيد الى حد كبير
صديقى المدمر الكبير العبقرى إستكمالاً لردك ممكن تغير البطارية حتى 25 امبير اعلى ولكن الشرط ان تكون بطارية جافه محترمة النوع والصناعة وسوف يجد اى شخص قام بهذة التجربة اداء ولا اروع كما ذكرت ولا خوف حتى هذة الدرجة على ECU صديقى المدمر