قديم 18-03-2014, 10:27 PM
aboomarahmad aboomarahmad غير متواجد حالياً

aboomarahmad will become famous soon enough
افتراضي تقرير عن زيارة المتحدة للصيانة الإثنين 17/3/2014

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الإخوة في التيجو الأعزاء
من زمان اوي وانا حاسس اني مش راكب عربية 2000 سي سي....العربية مخنوقة...تقيلة....بتجر حاجة من ورا...مش عارف...بيني وبينكم وصلت اني كنت فاكر انها كدة عشان صيني بقة والبودي تقيل و...و..و....يعني بأقنع نفسي وخلاص
وخاصة بعد مركبت عربية الشغل وكانت فيرنا اوتوماتيك بردو بس ما شاء الله طلقة....ماشي وعشت على كدة
لحد من اسبوع واحد صديق حميم جدا ليا معاه اختها ونفس الموديل...جاني وخلاني اسوق عربيته لا لشيء إلا اني حافظ مصر الجديدة لآنه من الجيزة....صدفة يعني
أفاجأ ان العربية غير بتاعتي خاااااااالص....ماشاء الله طلقة بردو....ادوس سنة بنزين الزق في الكرسي!!!!! ايه الخيبة دي؟
قررنا نروح المتحدة وكان العيب في وجهة نظرنا بين حساس الفرامل او بوابة الثروتال او فقط بوجيهات او اي حاجة تانية همة يكتشفوها....الفرامل قافشة مثلا...
المهم...رحنا امبارح قابلنا ا/محمود وكالعادة كأننا اصحاب المكان...الله يكرمه والله....قابلنا المعلم سحس الشهير بالأسطى حسين....طلع يجرب العربية ورجع منشكح وقاللي العربية الحمد لله تمام بس ننظف بوابة الثروتال ونكشف على البوجيهات
انا كنت مغيرها من 8000كم بس من حوالي سنة ونص لآن العربية مش بتمشي كتير
الحمد لله نظفها وكشف على البوجيهات لقاها كويسة....نظفها وركبها تاني وكشف على فلتر الهواء ونظفه لقاه كويس الحمدلله
حط العربية على جهاز كشف الكدب.....قصدي الأعطال تمام التمام ولله الحمد والمنة
طلعت اجرب....الحمد لله العربية فكت اوي عن الأول وكانت زي الفل......لكن بردو مش زي عربية صديقي المحترم
التانية تدوس بنزين خفيف تلاقيها نتشت منك لأودام بحيث انك ترجع انت لورا....المهم روحت وجربتها على الدائري ما شاء الله عربية تانية خالص....جيب بجد
صديقي اقترح عليا اعمل حاجة هو عملها هية اللي خلت عربيته كدة....اني اجيب منظف انجكشن Injection Clesnerواحطه في التانك وامشي بيها شويه حوالي 20-25كم كدة وقاللي هتلاقيها حاجة تالتة
عملت كدة النهاردة الصبح هوة ب41ج. من on the run وطلعت مشيت طريق السويس ورجعت...عملت حوالي 35كم
بس للأسف هية هية ما زادتش عن امبارح......
المهم عايز اشكر ا/محمود والأسطى سحس على معاملتهم أولا وعلى الواجب اللي عملوه ثانيا وعلى الضمير في الشغل ثالثا وده الأهم والحمد لله.....
على فكرة دي تاني مرة بس اروح فيها عندهم...كأنهم من بقية العيلة......ده ذكاء في الشغل انه بيشتري العميل وبيكسبه
يعني الواحد لو ربنا اراد وغير العربية بردو ان شاء الله هروحلهم

م.ياسر جادو