قديم 12-01-2014, 04:58 PM
الصورة الرمزية احمد الجارحـي
احمد الجارحـي احمد الجارحـي غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى آدم هكون إيه يعني!؟
التخصص العملى: مدير مبيعات ف شركة سياحة
هواياتي: كمبيوتر و مؤخراً سيارات

احمد الجارحـي has a spectacular aura aboutاحمد الجارحـي has a spectacular aura aboutاحمد الجارحـي has a spectacular aura about
افتراضي بعد ما عملت الموتور .. كام استفسار ياريت تساعدوني فيه

بسم الله الرحمن الرحيم

شباب انا عربيتي 128 و عندي كذا أستفسار و ياريت تساعدوني ف اجاباتها

ده للون العربية بشكل عام عشان علي اساس اللون هتحاولوا تساعدوني ف تقدير التكلفة للمطلوب الأتي :-

1- لو عايز اشيل بوية الشنطة و اخليها ع الصاج و تاخد دوكو من جديد ميتاليك يكلفني ف حدود كام!؟ لان الشنطة الدوكو بتاعها متقشر و واخدة معجون كتير و حالتها تقرف الكلب الحزين.

2- عندي كام نقرة ف هيكل العربية لازم تاخد دوكو نفس اللون ايه أنسب حل ليها من ضمن النقرات في الرفرف اليمين ورا و في الشمال ورا و ف اليمين قدام

3- الصالون عندي فيرنا الكرسي اليمين الجرار بتاعه مش شغال ده غير انه عايز شغل للحام لان الكرسي مش ثابت ايه أنسب حل ف رأيكُم؟

4- لو حبيت أعمل سبويلر للشنطة سبويلر زي ده

ثمنه كام ؟ ولو حبيت أدهنهُ نفس للون العربية يكلفني كام الدوكو؟

5- بفكر أدهن الجنوط للون يكون مُتناسب مع للون العربية و للون الصالون البيج فكرت ف للون فسفوري فاقع ايه رأيكم ف اللون و ازاي ادهن الجنوط ؟

6- كمان عايز اركب اضائة للصالون بدل المعفنة المحروقة اللي فيها أعمل إيه!؟

7- بفكر أركب قطعتين زجاج كهرباء امامي و ليا معارف قالولي هات قطعتين تيوتا عشان هما نظاف عايز اعرف يعملوا كام و تركيبهم ف حدود كام؟

8- كمان عايز أعرف الفرامل عندي ورا ضااااايع الهاند بريك مش شغال روحت لبتاع الفرامل قالي هنجيب تيل جديد بحوالي 95 او 100 جنية و مصنعية تركيب 60 ج

ده إيه ظروفة !؟

معلش طولت عليكم

يلا يا شباب مستني ردودكم