قديم 31-12-2013, 07:22 PM
الصورة الرمزية ahmedraafat00
ahmedraafat00 ahmedraafat00 غير متواجد حالياً

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold
افتراضي رد: أي مشكلة في السيارات الجيب Jeep ضعها هنا وسوف نساعدك علي حلها ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed abdelhak مشاهدة المشاركة

شكرا على الموضوع الرائع
معايا جيب شيروكى 92 4سلندر 2400 سي سي المشكله ان العربيه بقالها فتره بتبقى عاليعه يعنى عداد ال rpm بيبقى على 2000 اول ما ادورها و بعدين تبدا تهدى شويه شويه بس كمان لما اشيل رجلى من على البنزين و احطها على الدبرياج فى مطب مثلا بيفضل العداد عالى برده كانى لسه دايش بنزين و بيستنى شويه على ما يرجع لطبيعته يا ترى ايه السبب
حاجه تانيه انا مش فاهم قوى فى الجيب فياريت تقولى ايه هى الحساسات الموجوده فى العربيه و اسعارها
و اللف شكر
أستاذ محمد انا للأسف مش هعرف افيد حضرتك فى مشكلتك لانى مش بفهم اوى فى الميكانيكا اعتقد ممكن تكون كهرباء او اسبراتير عايز يتظبط والله اعلم وبرده الأستاذ صاحب الموضوع هيفيدك اكتر
بس انا عندى أستفسار من حضرتك كنت عايز اعرف ايه اخبار أستهلاك البنزين معاك جوه البلد وفى الفضى ؟ لان انا معايا شيروكى 93 2500 سى سى مانيوال ومشكله استهلاك البنزين مجننى تخيل جوه البلد الصفيحه بتعمل 50 كيلو وأحيانا أقل كمان
ياريت تقولى عربيتك بتعمل قد ايه فى الصفيحه جوه وبره