قديم 15-12-2013, 06:16 PM
waelsalah waelsalah غير متواجد حالياً

التخصص العملى: محاسب حر

waelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond repute
للاهمية رد: للرد على استفسارات الاعضاء والدعم الفنى لمالكى الفيرنا

السلام عليكم ورحمة الله
اخبار الفيرنا فى البرد معاكم ايه يا شباب
وخصوصا الفتيس
انا عندى بيتظبط يجي بعد نص ساعة كده من السير والتشغيل
هل ده طبيعي
وقبل كده بيعض وتقيل وبيشخط ساعات ومبيعشقش مظبوط خصوصا فى المارشدير
العربيه عامله 39 الف كم بمشيئة الله وجايبها من الزيرو ومغيرتش زيت فتيس خالص ولا عملت اى صيانه فيه
ومحدش يقولى الضمان عشان خلاص انا بره الضمان ومرحتش ولا مره؟

*****وهل تكرار الشخط او التعشيق الغلط للفتيس وخصوصا المارشدير وهى بارده بيعمل ايه وايه الاثار اللى بتحصل تدلنى ان فى الفتيس مشكله ؟

*****ازاى تضمن التعشيقة المظبوطة للمارشدير وانت بتنقل ؟ اقصد زى ما بنقل الاول والتانى والتالت والرابع بيطون عميانى لكن الخامس لانه قليل جدا استعماله الا فى حالات السفر والمارشدير قلما يستخدم فمش متعود عليه بالمهارة بتاعة الاول للرابع وده مينفيش انها وهى بارده بتعض فى كل النقلات عامة والمارشدير خاصة .

على فكره انا كان عندى اكسيل موديل 95

وكنت بشتكى من ونة فى الفتيس وغيرتله بلى واتظبط وبقيت عضه صغير فى النقلات وهى موجوده ايضا فى الفيرنا الزيرو من اول يوم استلامها ووجدت جارى بيقولى نفس الكلام وحتى بعد ما غير فتيس

واضح انه عيب اصيل فى الهيونداى عامة والفيرنا خاصة؟
نرجو التوضيح المستفيض
وشكرا جزيلا

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم ردنا الى دينك ردا جميلا
تباركت ربنا وتعاليت