قديم 04-12-2013, 11:31 AM
الصورة الرمزية وليد مسلم
وليد مسلم وليد مسلم غير متواجد حالياً

وليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of lightوليد مسلم is a glorious beacon of light
افتراضي رد: دستور العسكر في مصر 2013 (وزير الدفاع هو الحاكم الفعلي ومنصبه محصن)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

الاستاذ تامر ....
اتمنى اننا ( و انا اخص نفسى بالتمنى ) اننا نخرج من موضوع الاخوان و السلطة ... ننسى شوية قصة الاخوان و نشوف ايه الى وراهم ... اقصد ايه الى بعدهم ...
بمعنى ... خلاص الاخوان لم يصبحوا فى الحكم .... اصبحوا الان فى مكان اخر
فيتم التعامل و التفكير فيهم على هذا الاساس ...... فى المحاكم او عندهم مشاكل ...

انا اقصد ... عندنا دستور بنفكر و نتناقش فيه ... نركز انتباهنا فيه حاليا ... و ايه الى ممكن يترتب عليه ...

نفكر فى كيف ننهض ببلدنا مرة اخرى ... ايه رأيك ننزل حملات ننضف الشوارع تانى ؟!
ايه رأيك نبدأ حملة عامة لعمل دعاية عالمية للسياحة المصرية عبر الانترنت
ايه رأيك اننا نعمل شركة و نشترى بعض الفنادق او شركات سياحة فى اسوان ( على سبيل المثال ) .... او نضخ نقود فى هذه الصناعة

و غيرها حاجات كتير جدا ممكن نفكر فيها او نعملها ... مش حينفع نفكر فيها او ننفذها طالما احنا بنتخانق مع بعض او نفضل نتهم بعض ....

متزعلش منى .. انا بحس عاوز اقول لحضرتك .. الدستور ده موضوع مهم و دى حاجة اكبر من الاخوان
تقبل تحياتى و صباحك فل
اقتراحات جميله جدااا يا استاذ احمد
ولكن عندى اكثر من سؤال
لماذا منذ
يوليو الى الان لم يقوم ثوار 30/6 بعمل نهضه فى البلد ؟؟
لماذا لم يقوموا بالاقتراحات التى تفضلت بذكرها ويقوموا بتنفيذها ؟؟؟
عندما قمنا بثورة 25 يناير قمنا بتنظيف الشوارع-قمنا بعمل لجان شعبيه - قمنا بتنظيم المرور - قمنا بعمل مشروعات كثيره صغيره - من الاخر كنا فعلا حاسين ان البلد بتاعتنا وعايزين نغيرها
والسؤال فين الثوار بعد 30/6 يكرروا نفس اللى عملناه بعد يوم 25 يناير؟؟؟
وهل انشغلوا بالحديث عن الاخوان والسلفيين فقط وهيه دى الثوره ؟؟
هل معنى ذلك انهم لا يسيرون الا بمنهج اعلامى عسكرى محكم فهم لا يفكرون الا بما يملى عليهم ؟؟
الحقيقه الاسئله كتييييييييييييييييييير

جزاك الله خيرا