قديم 14-11-2013, 02:21 PM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute
Smile رد: استفسر عن دهان سيارتك !!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة honhon مشاهدة المشاركة

شكرا للاهتمام والرد السريع
يعنى اى صنايعى اقولة عايز سماوى او نسكافية سادة هتتطلع زى كدة ولا لازم اعرف كود الدرجة بالظبط اصل انا عايز اعمل لون من الاثنين دول بس عايز تطلع كدة بالظبط بس مش عايز تتطلع مطفية زى العربيات القديمة انا عايزها سادة بس فيها لمعة خفيفة زى كدة واسف انى تقلت على حضرتك

لأ لازم تعرف الكود بالظبط
طب تعمل ايه ؟
لو شوفت لون عجبك علي عربه وقفها وخد الكود
او تروح لبتاع البويات يطلعلك كتالوج الالوان لو عاجبك لون كيا قولو طلعلي كتالوج كيا الوان ساده

لو عاجبك لون هيونداي قولوا طلعلي كتالوج الوان هيونداي ساده وكل لون هتلاقي مكتوب جنبه الكود بتاعه
المهم قبل ما ترح تحدد انت عاوز لون ايه وبتاع انه ماركة عربيه
يعني مثلا لون لبني ساده بتاع كيا

ومتخليش البوهيجي او بتاع البويات يقنعك بلون بالعافيه لازم يكون اختيارك انت علشان نفسيتك ترتاح للعربيه وتقفلش منها علشان دي ليها علاقه بالحاله النفسيه والذوق

وممكن علشان تزود لمعتها ومتتبهدلش من عوامل الجو
بالرغم من ان البويه ساده مبيترشش عليها ورنيش
انت اشتريلها ربع لتر ورنيش وخلي البوهيجي ياخدها وش بعد ما يخلص رش البويه
ودي حاجه كده ليك مش اي حد يعرفها ويا سلام لو جبت مصلب للبويه محترم سكنز - سبيس مثلا ولو حبيتاعملهالك تحت امرك

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات