قديم 21-07-2013, 02:58 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا و الكوبلن الأنتقام الكبير - للكبار فقط +18

بجد موضوع تحفه فعلا وللاسف اغلب مشاكل قطع الغيار اللى بتنزل السوق مش فى انها الفينش بتاعها مش نضييف اووى على اد ما ان سبيكة المعدن اللى بيصنعوا منها مبتكونش مطابقه للمواصفات والاحمال والاجهادات اللى هتقع عليها وده طبعا علشان يسترخصوا وبتكون سبيكه المعدن مليانه شوائب مهببه ومثلا علشان اشرح بطريقه ابسط مثلا سلاح الكلاشنكوف الروسى المصنوع منذ عام 1948 ممكن تلاقى كلاشنكوف شغال بقاله 70 سنه لغاية النهارده بكفائه عاليه جداااا ودخل حرووب عديده وفى الاخر راحوا بايعين الاسلحه ديه لحركات التمرد ولحركة طالبان والسلاح شغال مبيقولش لا فى حين مثلا لما تيجى تشوف كلاشنكوف زى التصنيع الصينى لو ضربت اكتر من خمس طلقات ضرب مستمر هتلاقى الماسوره سخنت جداااااا ولو فكرت تكمل لنصف الخزن يبقى بتضحى بحياتك لان يأما الماسوره تنفجر وربنا يسترها والطلقه متجيش فيك ياما الماسوره تنفجر بس ساعتها الطلقه هترد فيك طيب ايه الفرق ما بين الكلاشنكوف الروسى اللى عايش 70 سنه شغل متواصل وما بين الصينى وانواع اخرى مصنوعه فى بلاد اخرى رغم ان التصميم موحد فى كل البلاد اللى بتصنع السلاح ونفس طريقة العمل وكل حاجه الفرق هنا هو سبيكة المعدن اللى بيتصنع منها السلاح الروس عاملين سبيكة معدن خاصه بيهم فقط حاجه كده خرافيه ومكونات السبيكه ديه سرية درجه اولى وحتى لو بلد جت تشترى حقوق تصنيع السلاح فالروس بيديلهم مخطط التصنيع ولكنهم مش بيديلهم مكونات سبيكة المعدن الاصلية وبجد احييك على الموضوع الاكثر من رائع وشغل علمى درجه اولى فعلا واعتقد انه افضل من اننا نملى الكوبلن معدن ونخرط لان نسبة الفشل هتبقى كبيرة اكبر من النجاح بسبب اختلاف المعدنين وبجد جزاك الله خيرا على انك نشرت حاجه زى كدا بس عندى سؤال هل زاويه تحرك الكوبلن هتقل عن الاول ولا هتبقى حركته طبيعية

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام