قديم 26-05-2013, 10:53 PM
mamadouo mamadouo غير متواجد حالياً

mamadouo is on a distinguished road
افتراضي رد: الورشة الفنية لإصلاح عدادات السيارات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عبده لادا مشاهدة المشاركة

ياباشا احنا عايزين خصم لاعضاء يصل الى 40% ولو موافق بلغنا علشان لو كدا اول واحد انا هجى لك لان عداد السرعة مش شغال وشكك ما بين ماكينة وسلك بس اهم شى الضمير العربية لادا الاربعة فانوس ياريت تضع لنا الاسعار لوماكينة بكام ولو سلك بكام
أستاذي الفاضل الحاج والدي علمنا ان العربية تمشي من عندنا واحنا اللي راضيين عنها مش الزبون مع احترامي. ولو في عندنا مشاكل مكانش المكان استمر من سنة 1982 . عموما يا باشا تشرفني في اي وقت. أسال عن اسعار الماكينة والسلك عند محلات قطع الغيار وانا ان شاء الله اقل من بره يعني مثلا السلك بتاع عربيتك سعره في محل قطع الغيار 45 جنيه انا بركبه ب 50 جنيه يعني سعر السلك غير مصنعية تركيبه 50 جنية فقط ايه رأيك لو لقيت الاسعار دي في اي مكان انا هركبلك السلك ببلاش وانا في خدمتكم في اي وقت اصدقائي الاعزاء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nassser مشاهدة المشاركة

يا ريت كمان بالإضافة الى الأسعار تقوللي ينفع اركب للشاهين 96 اللي عندي عداد فوق التابلوه فأي مكان مناسب عداد لفات الموتور لحسن العربية اصلا مفهاش الكلام ده وساعات الواحد بيبقى عايز يظبط رعشة اللي فيها وساعات العربية بتعلى لما الميكانيكي يضبط الهوا ... هذا ما اعتقد لأني مش خبرة

ثانيا للخبراء هو لما الميكانيكي ظبط هواء العربية وبطلت ترعش سخنت بعدها ..يا ترى فيه علاقة
ممكن تركب عدادات فيها عداد لفات الموتور داخل التابلوة(بدون تشويه التابلوة) لأن اللي فوق التابلوة ده منظر بس ومش دقيق في القراءة وكمان صيني . تقبلوا تحياتي