قديم 19-10-2009, 07:04 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أقوى موتور بعد التعديل

والله يا صقر باشا زى ماقولتلك يقدر يعمل تعزيز اداء مش تعديل

يعنى فلتر سبور (لتعزيز تدفق الهواء الداخل للمحرك) بس اهم حاجة تركيبة يكون صح بمعزل عن الحراره
يركب بوجيهات رياضيه وسلوك سبليت فاير وMSD
يركب اكسوزست كامل من اول الهيدر ده لوحده هيزود 10 - 15 حصان
يركب جنوط كويسه مع مقاس كاوتش مناسب ويغير حتى جنط الاستبن ويغير الكراسى العادية بكراسى سبور
الحاجات ديه هتقلل الوزن وبالتالى هتزود بشكل غير مباشر قوه الموتور بالنسبة للوزن
مع تعديلات العفشة السبور والبادى كيت هتبقى العربية تحفه وجراية وسبورتى من غير عك او مخاطره باعتماديه او حالة الموتور

لكن موضوع الحفاظ على الضمان ده حاجة تانية بتختلف من توكيل للتانى واحنا الحمد لله عندنا بعض التوكيلات لو ركبت فوج لايتس بره التوكيل بيتلكك علشان يخرج العربية من الضمان فبالتلى كل الحاجات ديه ممكن تخرج العربية من الضمان

وانا شخصيا مع ان الواحد يستمتع بالعربية ستوك اول 50 الف او حتى 100 وبعد كده يلعب زى ماهو عايز

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش