قديم 11-05-2013, 09:40 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عضو جديد بستروين ax

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فهمى مشاهدة المشاركة

بعد ما تتأكد ان دورة التيريد مافيهاش هوا وأن مروحه الرادياتير بتدور بشكل طبيعى وجيد .وووووووووو........... والرادياتير ما تغيرش من 10-12 سنه يبقى كده الرادياتير مواسيره من الداخل مصديه والرادياتير الأصلي بتاعها مواسيره ما بتتسلكش والحل ايه ؟ تفك الرادياتير وتطلعه بره العربيه نصف كوب ماء بطاريه ( حامض 30%) +لتر ماء وتحطهم فى الرادياتير بعد سد مداخله وترجه رجتين تلاته لمده 10-15 ثانيه وتفرغه ها ينزل بلاوى وبعد كده غسله جيده جدا لأزاله اثر الحامض وبعد كده ركب وخد هوا ودور الحكايه دى انا عملتها لما الرادياتير جاب أخره معايا وجاب نتيجه جيده جدا وقعد بعدها سنتين مافيهوش مشكله الحراره وبعد كده انا أضطريت أغيره لأن كان فى شرخ في الفبر تحت غطاء الراديتير (من فتره قبل ما حط الحامض )كان قارفنى وكنت كل شهرين تلاته الحمه .......... او أشترى دماغك وغير الرادياتير لأن العربيات دى بقالها على الأقل 15 سنه يعنى كتر خير الرادياتير .......... طبعا مين عملى الشغلانه دى واحد معرفه صاحب ورشه عملهالى بالضرب فوق دماغه لأنه الصنايعيه اللى عنده ما بتشتغلش فى العربيه دى .
أ/ فهمى كلامه 11111111111111++++ مظبوط 1000% يا roro2001
وماتصدقس اللى يقولك العربية وحشة او يعقدك منها... خللى اللى بيكرهك فيها يركبها لفة بس وشوف هايقولك ايه ... لان كل المعلومات الغلط عن العربية دى منقولة بالسمع من غير ماحد يجرب!!!!1العربية ممتازة بكل المقاييس بشرط العناية بيها والاهتمام بحالتها .....
واى صنايعى ميكانيكى-كهربائى-عفشجى-بتاع ريداتير... الخ ممكن يشتغل فيها ده لو عايز يشتغل فعلا
انت بس ركز واقع على كام صنايعى فى منطقتك يكونوا بيحبوا شغلهم وان شاء الله مش هتحتاج تروح لاماكن بعيدة عشان صيانة او تصليح وقطع الغيار موجودة فى الوكالة والحرفيين وعزبة شلبى والتوفيقية وجسر السويس
وربنا يوفقك
شكراً أ/ فهمى على الافادة

صلى على رسول الله
---------------------