قديم 02-05-2013, 01:27 PM
الصورة الرمزية ابو هيما
ابو هيما ابو هيما غير متواجد حالياً
من انا؟: أعمل ليومك كأنك تموت غدا
التخصص العملى: مرشد سياحى
هواياتي: العاب القوى والقراءة

ابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond reputeابو هيما has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربة قيادة جيلى أميجراند EC7لمسافة 750 كيلو متواصل .. وأليكم ملأحظاتى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hyundai 2005 مشاهدة المشاركة

والله بالنسبه للاداء بتاع المحرك زي الفل واكتر من ممتاز وبعد 3 سنين لسه الاداء فوق الممتاز في الانجلون لاتقول لانسر ولا هيونداي ولاكيا الخ الخ ولا اي حاجه نفس الفئه ولا غيره سواء ال1300 ولا ال1600 يقدر يسد قصاده انا مش عارف بس بصراحه انا ماجربتش الاميجراند لمسافه طويله لاكن اللي اعرفه اني الي الان العربيه لسه بتوصل ال200 علي الاقل بكل سهوله
بس للعلم انا عن نفسي بشبع الغيار يعني عمري مانقلت غيار اقل من ال4.5 rpm وهو ده السر في العربيات دي او المحركات دي عموما لازم تنقل علي rpm عالي عشا ن تستفيد وتحس بقوه المحرك وده مش قرص انت لوقرصت علي العربيه كده كده حتفصل الدواسه منك اجباري
الكلام ده صح ومية مية لأنى فعلاً بلأحط أن العربية ادائها عالى ومناسب من بعد ما بتوصل لأر بى أم 4 , بتبقى حكاية !!!
بس هى المشكلة أن صوت الموتور بيعلى بشكل ملحوظ داخل الكابينة وعشان ما تسمعش صوته يبقى يفضل تنقل من 3 أر بى أم , بس المشكلة أن ساعتها لو عملت كده روح العربية بتروح منك وبيضعف العزم جداً وحلينى على ما تجمع تانى معاك

شـــــــــــقة مفــــــــــروشة للبيــــــــــع بــجــنـــــــــــــــوب
ســــــــــــــــــــــين اء

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــ

قال رسول الله صلى الله عليه وسلم
"خيركم للناس أنفعكم للناس"
صدق رسول الله