قديم 14-04-2013, 12:03 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انصحوني عايز اجيب جيب

ان شاء الله حد يكون عنده خبرة كبيرة فى الشيروكى يقدر يفيدك اكتر ....
خبرتى فى الشروكى مش كبيرة .... انا حدردش مع حضرتك شوية ... لغاية ما حد خبرة اكبر يفيدك اكتر ...

اولا ..... لو حضرتك تحب تركب عربية دفع رباعى .... متبصش للبنزين و لا للديزل .... العربيات دى استهلاكها للبنزين عالى و مفيش حاجة اسمها توفير فى البنزين
الشيروكى ال 4 سلندر 2500 سى سى .... يعنى بلاعة بنزين ... و كمان ضريبتها عالية
حاجة تانية ... قطع غيارها حتلاقيها اغلى من النوبيرا
بالنسبة للاسعار .... حتلاقيها بتختلف شوية .... و خاصة لو حضرتك خارج القاهرة ... الاسعار بتزيد شوية ... انا شوفت عربية شيروكى بتتباع فى المنوفية ب 70 الف .. 4 سلندر ... الكلام ده كان السنة الى فاتت
بالنسبة للضريبة ... حضرتك حتدفع حوالى 1200 جنيه فى السنة .... علشان الموديل اكتر من 10 سنوات فاتت

النصيحة الصغيرة ..... لو حضرتك عاوز تركب عربية عالية عن الارض ... اسال عن الفيتارا و التيريوس ... موتورها 1600 .... و زى الفل ... مش حتتعبك فى البنزين .. احتمال سعرها يزيد شوية عن الفلوس الى معاك
و بالتوفيق ان شاء الله