قديم 07-04-2013, 04:56 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: مشكلة.. مضايقانى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saleh samir مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم

هيا المشكلة تتلخص ف ان العربية بتكون ماشية عادى جدااا ومفيش اى مشكلة فجأة العربية بتبطل والكونتاك بيفصل ( يعنى المفتاح بيرجع تكة ) .. ولو انا ماشى ومدى غيار برجع المفتاح بأيدى العربية تدور لوحدها ..
ف شوية ملاحظات بقى :
1- لمبة البطارية والعربية بتبطل بترعش كده كام رعشة وبعدين تختفى
2- مرة وانا ماشى ع الكورنيش عديت ع الحديد المربع اللى بيبقى ف الاسفلت ده لقيت العربية بطلت ( المفتاح رجع تكة )
3- الموضوع ده بقالو شهر .. مش عارف بقى هوا متزامن مع تغيير البوجيهات ولا بعدها
4- انا فيه 3 بوجيهات ركبين نوع بوسنة والثالث نوع تانى خالص !!
انا كده خلصت .. وارجو المساعدة

المشكلة دى متعددة النواحى
أولا :
موضوع رعشة لمبة الدينامو ونتا ماشى سببها قفلة فى حاجة فى الضفيرة او ان الكونتاك زعلان من حاجة او شحن الدينامو مش تمام

بالنسبة للبوجيهات لو انت عندك إشعال اليكترونى يا جميل يبقى لازم بوجيهات اليكترونى بمقاومة والموضوع ده عن تجربة بس مش دا سبب التبطيل طبعا هى العربية هتبقى مبرجلة بس

شيل من مادلية المفاتيح كل حاجة وركب مفتاح الكونتاك بس وطلع جرب موضوع الفصلانة ده ممكن يكون باقى شوية من عمر الوكنتاك بدل ماتغيره

والفصلانة دى لأن المفاتيح تقيلة على الكونتاك مما أدى الى بوظانه يبقى حلها تجيب كونتاك جديد

تقبل مرورى