قديم 02-04-2013, 04:39 AM
الصورة الرمزية furious biker
furious biker furious biker غير متواجد حالياً
من انا؟: crazy b!ker
التخصص العملى: student
هواياتي: Racing bikes - chating

furious biker is on a distinguished road
افتراضي رد: ارجوا المساعدة فى ماتور 250 سي سي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد ابو زيد مشاهدة المشاركة

السلام عليكم اخى الفاضل بلفعل انا لفيت كثير ولم اجدة عند معظم مستوردين قطع الغيار حتى ابو حوا معندوش بلرغم من انة هو الوحيد الذى استورد هذا النوع ولاكن لى سؤال حضرتك اشرت فى كلامك ان المتور 2 بستم اى كلام ممكن توضحلى اية المشاكل بتعتة علشان انا كلمت مستورد يجبهولى واسف على الاطالة وشكرا
حضرتك هوا مفيهوش مشاكل وقوى وهتلاقى السحب عالى كمان (( أكيد مش زى اليابانى )) بس المشكله مش فى الموتور .. المشكله فى قطع الغيار الداخليه .. أبو حوا وأغلب مستوردين الصينى مش بيبنوا سمعه زى ما بيبنوا فلوس .. يعنى بيجيب الموتوسيكل او حتى الموتور لكن لو محققش منه ربح عالى جدا وقدر كمان يتحكم فى السعر مش بيسأل فى الناس القليلين اللى اشتروه .. بمعنى انه لو جاب 15 موتوسيكل ومخلصوش فى فتره بسيطه مش بيجيب منه تانى وبيرجع للبايك اللى عليه سحب أكتر وكمان مش بيجيب قطع غيار للناس اللى اشترو النوع ده فى الأول وساعتها الناس دى بتتعب جدا برغم ان الموتوسيكل بيكون كويس بس محصلش عليه اقبال .. هى دى المشكله وانا تقريبا رميت موتوسيكل بسبب الموضوع ده لأنى ملقتش ليه قطع غيار .. ونصيحه قبل ما تجيب الحاجه اسأل على قطع غيارها ومتصدقش بسهوله لما يقولك متوفره خليه يوريهالك واسأل فى اماكن تانيه عشان متتعبش قدام .. وأى استفسار يخص الوكاله انا تحت امرك لأنى أخدتها كعابى كتير بسبب قطع الغيار

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي .
فهذه كلماتى فتـذكرونـــــــي .
وان غبت يوما ولم تجدونــــــي .
ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي .
وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم دون عـودة !!!
اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي

عبدالرحمن سمير

shab.romantic@yahoo.com