قديم 25-02-2013, 07:37 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute
افتراضي رد: معلومات عن الكاوتش و الجنوط 5

[QUOTE=محمد القاوى;849736]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد القاوى مشاهدة المشاركة

انا سالت ناس راكبة نفس السيارة وقالو لى ان ا نسب مقاس هو 13/60/185
لكن البعض قال انة يريح السيارة و البعض قال مش للدرجة غير كدة انا سالت واحد على سعر الجنوط دى مع الكاوتش جديد طبعا لقيتة داخل فى حوالى 3500 جنية هل مستهلة والا اية[/QUO
على فكرة المقاس على الكاوتش 12 /500
ياااااااه. الفرق شاسع بين المقاس اللي حضرتك قولتو في الأول 150*12 و بين المقاس ده 5.00/12 عامة انسي كل الكلام اللي فات و نبدأ من الأول.
أنا شايف كده حضرتك مش محتاج تغير الجنط و أنسب مقاس لحضرتك 155/80R12 و ده هيعرض الكاوتش حوالي 3سم يعني هيديك ثبات جامد و ان شاء الله مش هيحك لأن أنت بتقول الناس ركبت 185 و مش بيحك. الأهم انه هيعلي العربية حوال 23 مم و ان شاء الله هتحس بفرق كبير في العفشة و تحس أنها أطري كتير.